تئاتر؛ هنوز در قرنطینه

به گزارش بازیکده، کم کم کافه و رستوران ها با رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی باز شدند. می توانیم از آنها غذا یا قهوه را تهیه کنیم اما مجاز به توقف و نشستن در فضای کافه و رستوران ها نیستیم. برای سینما رفتن نیز راه حلی پیدا شد و می توانیم در سایت ها یا اپلیکیشن ها، بلیت تهیه کنیم و راس ساعت تعیین، فیلم مورد نظر را با در خانه با پیژامه تماشا کنیم؛ اما تئاتر چه؟ روز به روز دلتنگی ما برای نشستن در تماشاخانه ها و تماشای نمایش هنری زنده بیشتر و بیشتر می گردد.

تئاتر؛ هنوز در قرنطینه

ما امید داریم به این که وقتی واکسن کرونا ساخته گردد به فرایند نرمال قبل بازگردیم که دیگر خطری ما را تهدید نکند و بتونیم به راحتی با دوستانمان برنامه های سینما و تئاتر بچینیم؛ البته اگر تا آن موقع تماشاخانه ای برای تئاتر دوام آورده باشد.

کرونا که آمد کار و کاسبی خیلی ها خوابید و تعطیل شد؛ ولی در نهایت بیشتر صنف ها با شرایط کنونی، خود را وفق دادند و با رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی به فرایند کسب و کار خود بازگشتند. اما در این بین، صنف هایی هم بودند که به هیچ وجه نتوانستند به عرصه درآمدزایی بازگردند و در خطر آسیب جدی هستند مانند تماشاخانه های هنرهای نمایشی. بیشتریت غریب به اتفاق تماشاخانه ها، فعالان حوزه خصوصی هستند که بسیار در حوزه تئاتر موثر عمل کردند.

درهای بسته تماشاخانه ها در طولانی مدت راهی جز به نابودی آنها ندارد و ما شاهد از دست رفتن دستاوردهای هنریی خواهیم بود که سال های سال هزینه های اقتصادی و معنوی بسیاری برایش شده است. اعضای انجمن صنفی تماشاخانه های ایران در تاریخ 29 اردیبهشت 1399 نامه ای برای جلوگیری از آسیب جدی بیشتر تدوین و به مسئولین مربوطه، ارسال کردند. ما نیز منتظر راه چاره جلوگیری از مرگ تدریجی هنرهای نمایشی ارزشمند هستیم.

در این باره بخوانید:

واکسن کرونا نزدیک تر از همواره؛ نتایج اولیه به کجا رسید؟

همه چیز درباره فیلم Tenet؛ جدیدترین فیلم کریستوفر نولان

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1299

به "تئاتر؛ هنوز در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر؛ هنوز در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید