تشخیص سکته با یاری تلفن همراه

به گزارش بازیکده، تهران (پانا) - پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا در آنالیز جدید خود، نوعی اپلیکیشن ابداع نموده اند که می تواند نشانه های سکته را در بیمار به سرعت تشخیص دهد تا بیمار زودتر تحت مراقبت های لازم قرار بگیرد.

تشخیص سکته با یاری تلفن همراه

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، هنگامی که شخصی از سکته رنج می برد، این موضوع حیاتی است که توجه پزشکی لازم را تا حد امکان زود دریافت کند. از آنجا که مراحل تشخیص به زمان احتیاج دارند، شاید یک اپلیکیشن تلفن همراه بتواند نتایج را بسیار سریع تر ارائه دهد.

اگر یک بیمار در بخش مراقبت های ویژه، به سکته مشکوک باشد، معمولا از او سی تی اسکن گرفته می گردد و یا باید منتظر متخصص علوم اعصاب باشد تا آزمایش هایی را روی او انجام دهد. پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا (PennState) در کوشش برای سرعت بخشیدن به فرایند ارزیابی، نوعی اپلیکیشن ابداع نموده اند.

آنها ابتدا یک پایگاه داده را فراهم کردند و برای این کار، از 80 بیمار مبتلا به سکته مغزی خواستند تا یک آزمایش گفتاری را در ویدئویی که با تلفن همراه ضبط شده بود، انجام دهند. پژوهشگران از این پایگاه داده برای آزمایش یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کردند تا بتواند ناهنجاری را در گفتار و حرکات چهره افراد مبتلا به سکته تشخیص دهد.

این اپلیکیشن در آزمایش ها توانست افراد مبتلا به سکته را با 79 درصد دقت شناسایی کند. شاید این فناوری بتواند میزان دقت آزمایش هایی را که در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه انجام می شوند، افزایش دهد و نتایج را زودتر آماده کند.

پروفسور شارون هانگ (Sharon Huang)، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و از پژوهشگران این پروژه گفت: این یکی از نخستین پژوهش هایی است که به هوش مصنوعی امکان می دهد تا به تشخیص سکته در بخش مراقبت های ویژه یاری کند. به دست آوردن داده های مربوط به چهره می تواند کار ما را تقویت کند و آن را برای کاربرد بالینی در دنیا واقعی، کارآمد سازد. شاید این فناوری نهایتا بتواند امکان ارزیابی های شخصی را نیز فراهم کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1201

به "تشخیص سکته با یاری تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سکته با یاری تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید