تشدید حملات طالبان و ادامه سقوط بعضی شهرستان ها در افغانستان

به گزارش بازیکده، در حالی که حملات طالبان ادامه دارد، بعضی از نمایندگان مجلس افغانستان تایید کردند که دو شهرستان دیگر در ولایت های غزنی و غور سقوط کردند.

تشدید حملات طالبان و ادامه سقوط بعضی شهرستان ها در افغانستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بعضی از نمایندگان مجلس افغانستان تایید کردند که شهرستان های قره باغ در ولایت غزنی و دولینه در ولایت غور در حملات طالبان سقوط نموده است.

عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان امروز در توییتی نوشت که شهرستان قره باغ این ولایت پس از 70 روز محاصره و جنگ در حملات طالبان سقوط کرد.

وی اضافه کرد که نیروهای امنیتی از شهرستان قره باغ به کم کروسای عقب نشینی نموده اند و در حال حاضر جنگ در این منطقه ادامه دارد.

از سوی دیگر، کرام الدین رضازاده نماینده ولایت غور در مجلس افغانستان هم به اطلاعات روز گفته است که نیروهای امنیتی شب گذشته از شهرستان دولینه به شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت عقب نشینی نموده اند.

روز گذشته عبدالظاهر فیض زاده والی غور هم گفته بود که برنامه ریزی برای بازپس گیری شهرستان های از دست رفته ادامه دارد.

وی علت سقوط این شهرستان ها را مشکل در نرسیدن تجهیزات و تدارکات اسم نموده بود.

پیش از این هم شهرستان های جغتو، ده یک و آب بند در ولایت غزنی و شهرستان های شهرک، تولک و ساغر در ولایت غور سقوط نموده بود.

از سوی دیگر، طالبان هم مدعی شده است که 24 ساعت گذشته شهرستان های گرزیوان، بلچراغ، قرمقول و قرغان در ولایت فاریاب بعلاوه چهارچینو در ارزگان، ازره در لوگر و گذرگاه نور را هم تصرف نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1652

به "تشدید حملات طالبان و ادامه سقوط بعضی شهرستان ها در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید حملات طالبان و ادامه سقوط بعضی شهرستان ها در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید