تهران هم صاحب چهار باغ می گردد ، خانه بزرگ آقای سریال شهرزاد به زودی پارک می گردد

به گزارش بازیکده، شهردار تهران و سخنگوی دولت از کلنگ زنی سایت چهار باغ در تهران خبر دادند.

تهران هم صاحب چهار باغ می گردد ، خانه بزرگ آقای سریال شهرزاد به زودی پارک می گردد

پیروز حناچی شهردار تهران با اشاره به لغو مصوبه برج باغ ها و کوشش شهرداری تهران برای حفظ این سرمایه های طبیعی گفت: در یک ماه گذشته باغ عبقری را که قرار بود برج باغ در آن ساخته گردد تبدیل به بوستان پدر شد. هم اکنون در منطقه 14 شهر تهران نیز در حال توسعه باغ وثوق الدوله هستیم و این باغ هم پس از تکمیل به عنوان یک بوستان عمومی به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه دیگر حوزه توسعه فضای سبز شهر تهران اشاره نمود و گفت: امیدواریم در آینده کلنگ افتتاح و توسعه فضای سبز سایت چهارباغ که در شمال مصلی قرار گرفته است به زمین بخورد.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در جمع خبرنگاران به پروژه چهار باغ تهران اشاره نمود و گفت: شهردار تهران گزارش دادند که چهار باغ تهران ان شاالله کلنگ زنی خواهد شد، این باغ در شمال مصلی احداث خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره پل گیشا نیز گفت: زیرگذر پل گیشا هم تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران،خانه وثوق الدوله در منطقه 14 تهران که با سریال پرمخاطب شهرزاد معروف شد به پارک عمومی تبدیل می گردد. باغ سلیمانیه حسن وثوق یا کوشک وثوق الدوله در محوطه ای به وسعت 25 هکتار حدود 100 سال پیش بنا شد. باغ سلیمانیه در طول زمان تکه تکه و هر تکه به سازمان آب، نیروی انتظامی، شهرک مسکونی، چایخانه سنتی و … واگذار شد اما خود عمارت که روزگاری منزل مسکونی وثوق الدوله برادر قوام السلطنه بود به بنیاد مستضعفان رسید.

به گفته محمد سالاری عضو سابق شورای شهر تهران باغ سلیمانیه در گذشته 1222 اصله درخت داشت که اکنون تنها 453 اصله از آنها باقی مانده است. بنیاد مستضعفان این باغ را به شهرداری تهران واگذار نموده است.

منبع: چمدان
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 216

به "تهران هم صاحب چهار باغ می گردد ، خانه بزرگ آقای سریال شهرزاد به زودی پارک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران هم صاحب چهار باغ می گردد ، خانه بزرگ آقای سریال شهرزاد به زودی پارک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید