تکمیل کلیسایی که 137 سال منتظر مانده بود 6 سال دیگر هم به تعویق افتاد

به گزارش بازیکده، استیو کمپس، سرپرست پروژه ساخت کلیسا ساگرادا فامیلیا که در شهر بارسلون واقع در اسپانیا قرار گرفته است و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می گردد، گفت: شرایط بحران ویروس کرونا ما را مجبور کرد درباره جدول زمانی ساخت این کلیسا تجدید نظر کنیم.

تکمیل کلیسایی که 137 سال منتظر مانده بود 6 سال دیگر هم به تعویق افتاد

کلیسا ساگرادا فامیلیا که ساخت بنای آن در سال 1882 شروع شده بود و هنوز کامل نشده است پس از حدود 140 سال، سال گذشته مجوز ساخت دریافت کرد.

این کلیسا که معمار آن آنتونی گائودی از عظیمترین معماران دو قرن اخیر جهان بوده است از شاهکارهای معماری محسوب می گردد که از سال 2005 میلادی به عنوان یکی از آثار ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

آنتونی گائودی معمار برجسته اسپانیایی 15 سال آخر عمر خود را صرف پروژه کرد پایان در طبقه زیرین کلیسا به خاک سپرده شد. در زمان مرگ گائودی در سال 1926 کمتر از یک چهارم از کل بنای کلیسا تکمیل شده بود.

پس از اتمام پروژه ساخت این بنا، کلیسای ساگرادا فامیلیا 18 برج خواهد داشت که ارتفاع بلندترین آن ها به 172 متر خواهد رسید.

قرار بود ساخت این کلیسا تا سال 2026 (همزمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی) به اتمام برسد.

سرپرست ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا اعلام کرد: ما نمی توانیم تاریخ جدیدی برای اتمام ساخت این بنا اعلام کنیم، اما مطمئنا تکمیل آن تا سال 2026 غیرممکن خواهد بود.

به گفته کمپس در ماه مارس همزمان با اعلام قرنطینه توسط دولت اسپانیا فرایند ساخت این کلیسا نیز متوقف شد و ساخت آن از هفته های آینده ازسرگرفته خواهد شد.

حتی با از سرگیری ساخت این کلیسا، فرایند ساخت و ساز به دلیل کمبود بودجه که با یاری های مردمی و سود حاصل از بلیت های فروخته شده به جهانگردان تامین می شد، سرعت کمی خواهد داشت، چرا که منبع تامین بودجه ساخت این کلیسا در دوران کرونا با مشکل روبرو شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت،پیش تر اعلام شده بود، سالانه بیش از 4.5 میلیون جهانگرد از کلیسای تاریخی و زیبای شهر بارسلون دیدن می نمایند. مقامات شهر بارسلون معتقدند در صورت تکمیل این پروژه بسیار عظیم سالانه 20 میلیون جهانگرد از آن دیدن خواهند کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1154

به "تکمیل کلیسایی که 137 سال منتظر مانده بود 6 سال دیگر هم به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل کلیسایی که 137 سال منتظر مانده بود 6 سال دیگر هم به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید