تیم ملی کاراته با راهنمایی هروی و روحانی به بازی های آسیایی می رود

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرگزای مهر، تیم ملی کاراته سال آینده حضور در رقابتهای قهرمانی دنیا و بازیهای آسیایی اینچئون را به عنوان دو رویداد مهم پیش رو دارد. بر همین اساس رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از روز چهارشنبه به مدت سه روز به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

تیم ملی کاراته با راهنمایی هروی و روحانی به بازی های آسیایی می رود

پس از مباحث مختلف در خصوص انتخاب کادر فنی، فدراسیون راهنمایی تیم ملی را در این دو رویداد مهم به سید شهرام هروی و حسین روحانی سپرد و مهدی جعفری هم به عنوان مشاور این دو نفر را همراهی خواهد نمود. این نفرات در کنار مسعود رهنما راهنمایی تیم ملی را در سال 92 برعهده داشتند که رهنما به دلیل قبول مسئولیت ورزش استان گیلان این کادر را همراهی نخواهد نمود. گویا قرار نیست که سرمربی برای این تیم انتخاب گردد.

نکته جالب در خصوص کادر فنی تیم ملی کاراته اینکه این تیم در سه دوره گذشته با کادر فنی متفاوت رقابتهای دنیای را تجربه نموده است. در مسابقات دنیای 2008 ژاپن راهنمایی تیم ملی کاراته ایران با وحید خواجه حسینی بود که ماحصل تلاشش یک برنز و عنوان بیست و سومی بود.

در مسابقات دنیای 2010 صربستان روی جایگاه مربیگری تیم ملی کاراته ایران شهاب سلطانی نشست، مسابقاتی که تیم ایران با نقره حامد زیکساری در جای شانزدهم ایستاد. راهنمایی تیم ملی در مسابقات دنیای 2012 بر عهده علیرضا کتیرایی و مهران بهنام فر بود که حبیب الله ناظریان به عنوان مدیرفنی این دو را همراهی می کرد که تیم ملی با یک طلا، یک نقره و یک برنز تا رده پنجم دنیا بالا آمد.

در دنیای 2014 آلمان این مسئولیت به حسین روحانی که خود در دوران قهرمانی با چهار نشان رنگارنگ از 5 دوره حضور دنیای اش به عنوان پرافتخارترین کاراته کای ایران معرفی گردید و شهرام هروی که در سالهای اخیر به تناوب در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حضور داشته، سپرده شد.

حال باید دید این دو مربی نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی در مسابقات آسیایی 2013 امارات داشتند، می توانند در آلمان 2014 کاراته ایران را همانند فنلاند 2006 و فرانسه 2012 بار دیگر در جمع 5 تیم برتر دنیا قرار دهند؟ شاید بهتر باشد در صورت انتخاب نشدن سرمربی، یک مربی با تجربه به عنوان مدیر فنی در کنار این دو مربی جوان باشد تا در مواقع لازم بتواند از تجربه خود به خوبی بهره ببرد.

ملی پوشان کاراته در حالی آبان ماه باید روی تاتامی برمن به میدان بروند که یک ماه قبل تر در اینچئون کره جنوبی از اعتبار کاراته ایران در المپیک آسیایی دفاع نمایند. مسابقاتی که هر کشور حق شرکت دادن 4 نماینده در 6 وزن مبارزات کومیته و کاتای انفرادی را دارد. در گوانجو 2010 تیم چهار نفره کاراته ایران به دو نشان طلا دست یافته بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 302

به "تیم ملی کاراته با راهنمایی هروی و روحانی به بازی های آسیایی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی کاراته با راهنمایی هروی و روحانی به بازی های آسیایی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید