جاذبه های دیدنی آبادان را بشناسید

به گزارش بازیکده، کسانی که قصد مسافرت به جنوب ایران خصوصا آبادان را دارند در این گزارش می توانند با مکان های دیدنی آبادان آشنا شوند.

جاذبه های دیدنی آبادان را بشناسید

در این گزارش سعی کرده ایم برای مسافران شهر آبادان بعضی مکان های دیدنی این منطقه را معرفی کنیم.

آبادان یکی از شهرهای پر آوازه ایرانی است که هر کسی بنا به دلیلی آن را به یاد می آورد. فردی با نام آبادان یاد جنگ، یکی دیگر به یاد فوتبال، هوای گرم می افتد. شما با شنیدن اسم این شهر یاد چه می افتید؟

مسجد رنگونی ها

مسجد رنگونی ها یکی از مهمترین مکان های دیدنی به شمار می رود که هیچ اثری از معماری ایرانی در آن دیده نمی شود. بلکه این مسجد بیانگر معماری هندوستان است. تاریخ ساخت رنگونی ها به سال 1300 ه.ش برمی شود. همچنین بنابر گفته ها این مسجد به درخواست مسلمانان اهل شبه قاره هند و اهالی رانگون در میانمار فعلی که در آبادان زندگی می کردند، احداث شده است.

موزه آبادان

جزو قدیمی ترین موزه های ایرانی که در سال 1338 در آبادان بنا و افتتاح شده است. شما با بازدید از موزه آبادان علاوه بر دیدن اشیای قدیمی و گران بها از یک بنای بسیار ارزش معماری نیز دیدن خواهید کرد.

کلیسا و مسجد دیوار به دیوار هم

از صحنه های بسیار زیبایی که می توان در آبادان شاهدش بود، دیوار به دیوار بودن کلیسای ارامنه با مسجد بهبهانی ها است. جهت بازدید از کلیسا بایستی از خادمان آن اجازه بخواهید که اغلب با روی خوش پذیرای میهمانان هستند.

شیر نگهبان آبادان

اول از همه باید بدانید که نام دیگر این بنا، سینما نفت است. سینما نفت آبادان نیز در سال 1323 ه. ش با نام تاج و برگرفته شده از یک شیر نشسته ساخته شد. از زمان های قدیم نیز چون حیوانات را دو طرف دروازه های ورودی شهرها و ساختمان ها به عنوان نگهبان می ساختند، این بنا نیز به شیر نگهبان نفت آبادان معروف شد.

لب شط

توریستی ترین منطقه آبادان لب شط است. آبادان به عنوان یک شبه جزیره یکی از بکرترین مکان ها برای لنج سواری اطراف رودخانه به شمار می رود. با این بخش از سفرتان اوقات خوشی را برای خودتان رقم خواهید زد.

جزیره مینو

جزیره مینو دربرگیرنده آبادی های کوچک و بزرگی است که شهر کوچک مینو را احاطه کرده اند. وجود 5 نهر در این جزیره امکان آبیاری نخلستان ها را فراهم کرده است. علاوه بر این مهاجرت پرنده های مختلف به جزیره مینو آن را به یکی از مقاصد توریستی زیبا و خاص برای دوست داران طبیعت بدل کرده است.

سینما شیرین

سینمایی که ساخت آن به 80 سال پیش برمی شود و در آن موقع جز مجهزترین سینما های ایران محسوب می شده است. این ساختمان در طی سال های مختلف نیز دچار تخریب شده و در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق پس از تخریب تعطیل شد. بعد از آن نیز هیچ وقت مرمت و بازسازی نشد و تنها در سال 1395 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

پل کابلی آبادان

از پل های اولیه ساخته شده در خشکی که در یکی از ورودی های شهر واقع شده است. پل کابلی آبادان 225 متر طول، 26 متر ارتفاع و 17 متر عرض دارد.

آرامگاه ارامنه آبادان

این آرامگاه با دارا بودن 1500 متر مربع مساحت در حدود 320 مقبره دارد. یادمان فوت شدگان را نیز به جای سنگ بر روی قالب های سیمانی و اغلب با زبان و خط ارمنی نوشته اند.

موزه تنوع زیستی

دوستداران طبیعت و محیط زیست حتما به این موزه سر بزنند و از تماشای 152 کبوتر، 21 خزنده، دوزیست و همچنین 12 نمونه ماهی آب های شور و شیرین و صدف های دریایی حیرت زده شوند.

موزه هنرهای معاصر آبادان

در این مکان فرهنگی می توانید به سه گالری، فروشگاه کتاب و آمفی تئاتر دسترسی داشته باشید. تاریخ افتتاحیه موزه هنرهای معاصر آبادان سال 1382 است.

بهمنشیر آبادان

از شاخه های رود کارون است که نام های مختلفی نیز دارد. جالب است بدانید که رود کارون بعد از رسیدن به خرمشهر به دو شاخه تقسیم می شود، اولین شاخه اش از آبادان گذر می نماید، به سمت اروند رود می رود و بهمنشیر در امتداد اروند رود به خلیج فارس ریخته می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 249

به "جاذبه های دیدنی آبادان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی آبادان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید