خودزنی قلعه نویی بعد از جام جهانی قطر! ، جوانی کجایی؟

به گزارش بازیکده، امیر قلعه نویی بارها بر لزوم جوانگرایی در تیم ملی تأکید نموده اما لیست نو نشانگر چیزی دیگری است.

خودزنی قلعه نویی بعد از جام جهانی قطر! ، جوانی کجایی؟

خبرنگاران آنلاین - بهروز رسایلی

از زمان معرفی امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی نو تیم ملی، تقریبا هیچ روزی نبوده که او مصاحبه کند و از ضرورت جوانگرایی در این تیم سخن نگوید. بارها در هر نشست خبری و هر جایی که خبرنگاران جمع بوده اند یا امیر میکروفن دیده، به سرعت بحث جوان شدن تیم ملی را پیش کشیده است. او به دفعات تکرار نموده که متأسفانه ایران در جام جهانی قطر صاحب پیرترین تیم بود و این رویه باید درست گردد. خب از کسی که این همه بر یک موضع پافشاری می نماید، انتظار می رود در عمل هم آغاز به جوان سازی مجموعه بازیکنان کند اما اتفاقی که در تیم امیر اتفاق افتاده، دقیقا و به وضوح برعکس بوده است. او نه تنها میانگین سنی ملی پوشان را پایین نیاورده بلکه به شکل چشمگیری در حال بالا بردن آن است!

یک سال پیرتر از قطر

شاید باورکردنی نباشد اما حقیقت آن است که لیست 25نفره تیم ملی برای 2بازی محبت آمیز در برابر بلغارستان و آنگولا، از نظر میانگین سنی تقریبا یک سال مسن تر از تیمی است که کارلوس کی روش به جام جهانی 2022برد! ایران با ثبت میانگین سنی 28.9در قطر، پیرترین تیم مسابقات لقب گرفت و نقدها فراوانی را تحمل کرد. حالا اما میانگین تیمی که امیر برای 2بازی محبت آمیز ساده گرد هم جمع نموده، 29.56سال است! او ابتدا لیست 24نفره ای اظهار داشت که به مقدار کافی مسن بود اما انگار این اندازه از سالمندی هنوز قلعه نویی را راضی نمی کرد. در نتیجه او بعد از برگزاری مسابقه معوقه استقلال خوزستان و تراکتور، شجاع خلیل زاده 34ساله را هم به اردو دعوت کرد تا میانگین سنی بازیکنانش به 30سال نزدیک تر گردد!

کلوپ بالای 30ساله ها

لیست 25نفره امیر قلعه نویی 13بازیکن بالای 30سال دارد. مسن ترین بازیکن تیم، وحید امیری 35ساله است و پس از او شجاع خلیل زاده 34ساله قرار می گیرد. احسان حاج صفی و رامین رضاییان 33ساله هستند، مرتضی پورعلی گنجی و مهدی طارمی هم 31سال دارند. از اینجا به بعد می رسیم به لیست بلند بالای 30ساله ها؛ علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، علیرضا جهانبخش، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، احمد نوراللهی و علیرضا علیزاده که این آخری عضو گل گهر است و تنها نام ابتکاری امیر در لیست ملی پوشان به شمار می آید اما حتی او هم زیر 30سال ندارد!

فقط یک بازیکن زیر 26سال

اگر تیم ملی با بازیکنان مسن به جام جهانی 2022رفت، حداقلش این بود که آنجا مهم ترین تورنمنت فوتبالی جهان به حساب می آمد و کادرفنی حق داشت باتجربه ترین ها را با خودش به قطر ببرد اما پرسش اینجاست که آیا مصاف با امثال بلغارستان و آنگولا هم آنقدر ترس دارد که شما 4بازیکن جوان را به اردو دعوت نکنی؟ در لیست 25نفره امیر، فقط یک بازیکن زیر 26سال حضور دارد که او هم محمد محبی 24ساله است. پرسش اینجاست که چنین تیمی چگونه قرار است آینده فوتبال ایران را بسازد؟ پرسش بزرگ تر هم شاید این باشد؛ شما که نمی خواهی یا نمی توانی تیم ملی را جوان کنی، پس چرا اینقدر از پیری تیم در جام جهانی ایراد می گیری و مدام گوشه و کنایه می زنی؟ خب البته با توجه به تشکیل همزمان اردوی تیم ملی امید، چند تن از بازیکنان جوان مثل سامان فلاح یااللهیار صیادمنش در اختیار این تیم قرار گرفته اند اما این هم توجیه مناسبی به نظر نمی رسد؛ چراکه مثلا تیم ملی ژاپن با شرایط مشابه میانگین سنی حدود 26سال را در آخرین لیست خود به ثبت رسانده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2234

به "خودزنی قلعه نویی بعد از جام جهانی قطر! ، جوانی کجایی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودزنی قلعه نویی بعد از جام جهانی قطر! ، جوانی کجایی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید