خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید

به گزارش بازیکده، خبرنگاران : شرکت خودروساز آلمانی بی ام و برنامه های خود را برای تغییر فاز تولید خودروهایش اظهار داشت و به نظر می رسد ایالت باواریا در آلمان بزودی پایتخت خودروهای برقی اروپا خواهد بود.

خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت آلمانی بی ام و (BMW) روز چهارشنبه اظهار داشت که کارخانه های آلمان خود را برای ساخت خودروهای برقی و قطعات آن احیا می کند. طبق برنامه این شرکت خودروساز تولید موتورهای احتراقی به کارخانه های بی ام و در اتریش و انگلیس منتقل می شوند که بخشی از تغییرات گسترده این غول آلمانی برای حرکت به سمت تولید خودروهای کم آلاینده است.

با گرایش فزاینده مشتریان به سوی خودروهای برقی، کارخانه های خودروسازی در سراسر جهان به دنبال سرمایه گذاری در اتومبیل های نسل جدید هستند و از طرفی دیگر نیز دولت ها نیز به دنبال تسریع تغییر فاز در صنعت خودروسازی هستند و از خودروهای برقی استقبال می کنند.

دولت آلمان روز چهارشنبه از طرح 3 میلیارد یورویی (3.56 میلیارد دلار) برای تبلیغ خودروهای کم آلاینده رونمایی کرد و دولت بریتانیا نیز اظهار داشت خرید و فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی و کامیونت ها را از سال 2030 ممنوع می کند.

بلندپروازی های برقی بی ام و

میلان ندلیکوویچ ، عضو هیئت مدیره بی ام و که مسئول بخش تولید این شرکت است، روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: تا پایان سال 2022 همه کارخانه های آلمان ما حداقل یک نوع ماشین کاملا برقی خواهند ساخت.

این شرکت خودروسازی درباره برنامه تغییر فاز خودروهای خود اظهار داشت: کارخانه بی ام و در مونیخ، که در حال حاضر موتورهای احتراقی 4، 6، 8 و 12 سیلندر را تولید می کند، با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی تا سال 2026 برای تولید وسایل نقلیه برقی نسل جدید تجهیز می شود.

طبق این برنامه قرار است بی ام و تولید موتورهای احتراقی 8 و 12 سیلندر از مونیخ به هامس هال در انگلستان منتقل شود و سایر موتورها نیز در استایر اتریش ساخته شوند.

بیشتر بخوانید؛

انقلاب در تولید خودروهای لوکس و لاکچری

بر این اساس شرکت بی ام و در ایالت باواریا که محل استقرار اصلی دفتر مرکزی آن هم هست، سهم عمده و بزرگ سرمایه گذاری ها را دریافت خواهد کرد. خودرو برقی BMW i4 قرار است در کارخانه مونیخ این شرکت ساخته شود. نسخه کاملا برقی بی ام و های سری 5 و سری 7 نیز در کارخانه دینگولفینگ و همچنینBMW X1 برقی نیز در رنگسبورگ ساخته خواهد شد.

غول خودروساز اروپا تعداد پرسنل کارخانه دینگولفینگ خود که در ساخت محور خودروهای برقی فعال است را دو برابر خواهد کرد و تعداد کارگران آن به 2 هزار نفر می رسد. کارخانه بی ام و در لایپزیگ نیز تولید خودروهای مینی کانتریمن را آغاز می کند و در کنار کارخانه رگنسبورگ برای ساخت ماژول های باتری خودروهای برقی آماده می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1263

به "خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز بی ام و برای تسخیر بازار خودروهای نسل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید