دانشگاه صنعتی امیرکبیر قطب آب می گردد

به گزارش بازیکده، عضو هیأت علمی دانشگاهامیرکبیر گفت: این دانشگاه با همکاری دانشگاه خواجه نصیر تبدیل به قطب آب در میان دانشگاه های کشور شده تا از این طریق فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها را هماهنگ کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر قطب آب می گردد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر رضا مکنون در مراسم تقدیر از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با کوشش های انجام شده از سوی دکتر معتمدی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان قطب آب در میان دانشگاه های کشور انتخاب شده است.

وی اضافه نمود: بر این اساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید برای 10 سال آینده در زمینه آب برنامه ریزی داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بروز سیل در کشور تاکید نمود: پس از بروز این حادثه در بعضی از شهرها و روستاهای کشور دولت به دانشگاه ها اعتماد کرد و آنالیز موضوع را به دانشگاه ها واگذار کرد.

وی عنوان نمود: باید بستری فراهم گردد که نتایج فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد سیل و سیلاب به صورت کامل اعلام گردد تا از نتایج این آنالیز ها به نحو احسن استفاده گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه نقش دانشگاه ها در حل مسائل و مسائل جامعه و کشور بسیار پررنگ است بنابراین باید زمینه ای فراهم گردد که دانشگاه ها در مسائل اجرایی کشور بیشتر وارد شوند.

مکنون گفت: کشور آلمان بیشترین هزینه را برای بخش دانشگاهی پس از جنگ جهانی اختصاص داد و نتایج آن را نیز دید.

وی اضافه نمود: موضوع یکپارچه نگری در آنالیز مسائل بسیار مهم است و در مورد آنالیز سیل نیز این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: در مورد موضوع سیل باید مسائل مختلف مورد توجه قرار گیرد به طور مثال دره رودها باید کارکرد خود را داشته باشند نه اینکه دچار دستکاری حساب نشده انسانی شوند.

مکنون گفت: همچنین در مسئله سیل باید به این موضوع توجه گردد که در حریم رودخانه ها نباید ساخت و ساز انجام گردد. دولت اگر به دانشگاه ها میدان دهد این مراکز می توانند در راستای برطرف نیازهای کشور و جامعه فعالیت های مؤثری داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 154

به "دانشگاه صنعتی امیرکبیر قطب آب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی امیرکبیر قطب آب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید