درباره آبشار لونک چه می دانید؟

به گزارش بازیکده، ترکیب جنگل، آبشار و رودخانه هر کسی را وسوسه می نماید. و آبشار لونک در دل جنگل لونک در جاده سیاهکل به دیلمان قرار گرفته و از دیدنش پشیمان نمی شوید.

درباره آبشار لونک چه می دانید؟

آبشار لونک کجاست؟

فاصله تهران تا آبشار 353 کیلومتر است. یعنی سفر شما حدود 4 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. از رشت یک ساعت و نیم و از سیاهکل نیم ساعت راه است.

آبشار لونک در کیومتر 20 جاده سیاهکل به دیلمان، در پارک جنگلی لونک قرار گرفته. این اثر طبیعی تماشایی درواقع از دو آبشار تشکیل شده که زیر هم قرار گرفته اند و بعد از ارتفاع 6 متری به رودخانه می ریزد. پهنای آبشار در بیشترین مقدار به 20 متر می رسد. ارتفاع آن از سطح دریا 476 متر است.

چرا باید این جا را ببینیم؟

لازم نیست برای تماشا جنگل و آبشار لونک کوه نورد یا طبیعت گرد حرفه ای باشید. مقصد شما کنار جاده اصلی قرار گرفته و امکانات رفاهی دارد. بنابراین، اگر کمی سن تان بالا رفته یا بچه دارید، جای هیچ نگرانی نیست. در عوض یکی از قشنگ ترین جاهای تماشای گیلان را می بینید که خیلی باصفاست.

این آبشار بهار و پاییز پرآب تر است، ولی ما که توصیه نمی کنیم این روزهای به جای مانده از تابستان را از دست بدهید. آخر هفته ها و تعطیلات این جا پر از گردشگرانی می گردد که برای بازدید از تماشای های دیلمان و سیاهکل می آیند. آب این آبشار دوقلو به رودخانه شمرود می ریزد که خودش یکی از جاذبه های گردشگری منطقه است.

در این جنگل درختان راش، توسکا، انجیری و ممرز زیادی دیده می گردد. در بهار هم گیاهان دارویی در گوشه و کنار آن می روید. کمی که از آبشار بالا بروید، جنگل نوردی آغاز می گردد. البته جهت بکر و خلوتی نیست. از پله هایی که برای راحتی شما ساخته شده، بالا می روید

در جنگل لونک امکانات رفاهی هم وجود دارد، مثل آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و باربیکیو سیمانی. غرفه صنایع دستی هم کار خرید سوغات را آسان می نماید. این منطقه رستوران هم دارد، یعنی هم می توانید با خودتان خوراکی ببرید و بساط پیک نیک برپا کنید، یا در رستوران غذا میل کنید. بعد از ناهار هم می توانید سری به آتلیه عکاسی بزنید، لباس محلی بپوشید و عکس یادگاری بیاندازید.

برترین زمان سفر

با آغاز بهار برترین فصل بازدید از آبشار از راه می رسد. برف ها آب شده اند و آبشار حسابی می خروشد. آن حوالی پر از گل می گردد و برای سفر عافهرست. اما تابستان با این که آب آبشار کمتر شده، آنقدر سرسبز و قشنگ است که حیف است به تماشاش نروید.

از زیبایی جنگل و طبیعت شمال در پاییز هم دیگر نگوییم که خودتان می دانید. اگر زمستان را برای سفر به آبشار لونک انتخاب کردید، حتما گزارش های هواشناسی را چک کنید.

جاذبه های نزدیک

اگر راه تان را تا دیلمان ادامه بدهید و 6 کیلومتر جلوتر بروید، به دشت شقایق دیلمان می رسید که در روستای کوه پس واقع شده. این دشت در بهار آنقدر شقایق دارد که دوست دارید ساعت ها در کنارش بمانید.

دشت سوسن چلچراغ حدود یک ساعت با دیلمان فاصله دارد. این دشت زیبا در روستای داماش قرار گرفته که بخشی از جاده اش خاکی است. خرداد که از راه برسد، دشتی پر از گل در آن ناحیه پیدا می کنید که هر قدر از زیبایی و صفایش بگوییم کم گفته ایم. سوسن چلچراغ در هر جایی پیدا نمی گردد و یکی از نایاب ترین گل های دنیاست. خرداد و تیر فصل رویش سوسن چلچراغ است.

در 5 کیلومتری شهر سیاهکل، تی تی کاروانسرا را پیدا می کنید. از جاده دیلمان به توتکی و بعد به روستای بالارود بروید. یک دوراهی جلوی شما سبز می گردد که اگر مستقیم بروید به دیلمان می رسد. اگر راه فرعی را انتخاب کنید، به تی تی کاروانسرا می رسید. این اثر تاریخی از دوره کیاییان به جا مانده. آن موقع کاروان هایی که در جهت لاهیجان به دیلمان حرکت می کردند، در کاروانسرای تی تی برای استراحت توقف می کردند. این بنا از سنگ و ساروج درست شده و گنبد آجری قشنگی دارد.

کجا اقامت کنیم؟

پیشنهاد می کنیم بعد از گشت و گذار و تماشا آبشار، به رشت برگردید و به جاهای تماشای رشت هم سر بزنید، بازارش را بگردید و در میدان شهرداری اش قدم بزنید. در فهرست هتل های رشت گزینه های خوب و متنوعی دارید که قیمت شان با توجه به تعداد ستاره و امکاناتی که دارند، فرق دارد. قیمت رزرو این هتل ها از 195 هزار تومان آغاز می گردد و برای هتل 5 ستاره به 396 هزار تومان می رسد.

البته یک کار دیگر هم می توانید انجام دهید. کمی راه را ادامه دهید تا به لاهیجان برسید. بین هتل های لاهیجان از از هتل 2 ستاره تا 5 ستاره می توانید پیدا کنید. برای رزرو هتل در این شهر از 163 هزار تا 288 هزار تومان باید بپردازید.

جهت دسترسی

از تهران اتوبان کرج را در پیش بگیرید و تا نزدیک رشت به راهتان ادامه بدهید. جهت را به سمت سیاهکل تغییر بدهید. وارد راه رشت به دیلمان بشوید و 21 کیلومتر جلو بروید. آبشار و جنگل لونک سمت راست جاده اصلی قرار گرفته اند.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1917

به "درباره آبشار لونک چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره آبشار لونک چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید