دیوار استخوانی؛ مقصد تازه گردشگری در بلژیک

به گزارش بازیکده، دیواری از جمجمه و سایر استخوان های بدن انسان که در نزدیکی کلیسای جامع در بلژیک کشف شده به تازگی در فهرست مراکز گردشگری این کشور نهاده شد.

دیوار استخوانی؛ مقصد تازه گردشگری در بلژیک

با تور عمان بهار 99 از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، این دیوار در نزدیکی گورستانی قدیمی قرار گرفته است و در سال گذشته طی کاوش ها برای آماده سازی و افزودن آن به فهرست مراکز بازدید گردشگران، بیش از 800 اسکلت از آن خارج شده است.

کشف دیواری ساخته شده از استخوان انسان در بلژیک موضوعی شگفت انگیز بود و به گفته روبن ویلائر (Ruben Willaert) مسئول هیات کاوشگران باستان شناس، این دیوار در سراسر کشور نظیر ندارد.

این دیوار در مرکز شهر گان(Gand) نزدیکی کلیسای جامع سن باوُن (Saint-Bavon) که با سبک معماری گوتیک به قرن شانزدهم تعلق دارد، قرار گرفته است. این کلیسا پیشتر نیز به دلیل سالن کُر زیبا و میزبانی از اثر مشهور یوهانس دی آیک (Jan Van Eyck)، نقاش فلاندری به نام ستایش بره یکی از مقاصد گردشگری بلژیک محسوب می شد.

دی آیک از بهترین نقاشان سده 15 (میلادی) در شمال اروپا بود. تابلوی ستایش بره، اثر نقاشی سه لته بر روی چوب است که از نخستین موارد استفاده از رنگ با پایه روغن محسوب می گردد. استخوان های تشکیل دهنده دیوار قرن ها قدمت دارند و کارشناسان آنها را متعلق به انسان هایی می دانند که در قرن پنجم تا هشتم می زیستند. یانیک دو گریز (Janiek De Gryse)، باستان شناس بلژیکی دیگری، تاریخ ساخت دیوار را قرن هفتم یا هشتم اعلام نموده و معتقد است هنوز تحقیقات زیادی باید روی این یافته صورت گیرد.

به نوشته لوفیگارو، یکی از احتمالات در خصوص این دیوار اشباع شدن گورستان نزدیک دیوار است. به گفته ویلائر، محتمل است با اشباع شدن گورستان، قبور قدیمی برای استفاده جدید باز شده باشند و از آنجا که طبق باور مسیحیت امکان به دور انداختن استخوان ها نبوده، استخوان های باقی مانده در دیواری جای داده شدند. ماجرای این دیوار هر چه باشد، امروز مقصد تازه ای برای گردشگران است؛ آنها می توانند به قرن ها پیش سفر نموده و دیواری از 800 اسکلت را به وزن پنج هزار کیلو ببینند.

منبع: ایرنا

منبع: چمدان
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 710

به "دیوار استخوانی؛ مقصد تازه گردشگری در بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار استخوانی؛ مقصد تازه گردشگری در بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید