رامبو لامبو، وانت استثنایی و گرانقیمت لامبورگینی، عکس

به گزارش بازیکده، نام لامبورگینی با خودروهای اسپرت گره خورده است اما این خودروساز نامدار ایتالیایی یک ماشین آفرودی خاص هم در کارنامه دارد.

رامبو لامبو، وانت استثنایی و گرانقیمت لامبورگینی، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، لامبورگینی LM002 مشهور به رامبو لامبو در دهه 1980 میلادی به دنیا آمد تا قدرت و استقامت یک خودروی نظامی را با امکانات یک خودروی اسپرت ترکیب کند.

غول قدرتمند لامبورگینی یک خودروی آفرودی است که بین سال های 1986 تا 1993 فراوری می شد. راه فراوری LM002 با ساخت دو خودروی چیتا و LM001 هموار شد که هر دو برای استفاده نظامی طراحی و ساخته شده بودند.

لامبورگینی در سال 1977 اولین خودروی نظامی خود را با کد چیتا با موتور هشت سیلندر کرایسلر فراوری کرد. البته ساخت چیتا در حد فراوری نمونه اولیه باقی ماند و به ارتش نرسید. طراحی چیتا در ادامه به فراوری لامبورگینی LM001 انجامید که طرحش بسیار شبیه به چیتا بود اما از موتور هشت سیلندر ای ام سی استفاده می کرد.

در هر دو مدل چیتا و LM001 موتور در قسمت عقب ماشین نصب و سبب ساز هندلینگ نامطلوب ماشین ها شده بود. از این رو در ساخت رامبو لامبو یک شاسی کاملا نو طراحی شد و موتور 12 سیلندر لامبورگینی کنتاش در قسمت جلوی آن نصب شد. پس از آزمایش های بسیار رامبو لامبو سال 1986 در نمایشگاه خودروی بروکسل به نمایش گذاشته شد.

در ابتدای قرن بیست و یکم قیمت لامبورگینی LM002 حدود 95 هزار دلار بود در حالی که اولین مدل های ماشین که سال 1987 عرضه شدند چیزی حدود 120 هزار دلار قیمت داشتند.

در حال حاضر بسته به فروشنده قیمت رامبو لامبو تا 300 هزار دلار هم رسیده است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2216

به "رامبو لامبو، وانت استثنایی و گرانقیمت لامبورگینی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامبو لامبو، وانت استثنایی و گرانقیمت لامبورگینی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید