رقابت داغ در بخش بهترین فیلم اسکار 2020، هر فیلم چقدر شانس موفقیت دارد؟

به گزارش بازیکده، امسال فیلم های حاضر در اسکار هر یک می توانند تا اندازه ای به کسب جایزه بهترین فیلم امیدوار باشند.

رقابت داغ در بخش بهترین فیلم اسکار 2020، هر فیلم چقدر شانس موفقیت دارد؟

به گزارش خبرنگار به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار امسال باید از بین روایت داستان یک قاتل بی رحم، سرباز های دونده، داستان طلاق یک زوج، بازیگران اکشن و قاتل کتاب های کمیک بوکی یکی را انتخاب کنند. کدام یک بهترین فیلم خواهند شد؟

امسال اولین سال در تاریخ اسکار است که 4 فیلم بیشتر از 10 نامزدی دارند. رکورد قبلی سه فیلم بود که در سال 1964 و 1977 رقم خورده بود. فیلم سینمایی جوکر امسال 11 نامزدی داشته است. در طول تاریخ اسکار، فیلم هایی که بیشترین نامزدی اسکار را کسب کرده اند، حدود نیمی از آن را تصاحب کرده اند.

شاید امسال 1917 سم مندس فاتح اسکار باشد. از چهارده فیلمی که جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام و انجمن تهیه کنندگان را دریافت کرده اند، 11 فیلم پیروز به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شده اند. فیلم سینمایی مرد ایرلندی تنها فیلم امسال است که در بخش های بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و بازیگری نامزد شده است.

روز و روزگاری در هالیوود تارانتینو هم می تواند خوب ظاهر شود؛ این فیلم جایزه منتخب منتقدان را دریافت کرده است تا شانس بالایی برای آن قائل شویم. 20 سال پیش سم مندس با زیبایی آمریکایی هم جایزه منتخب منتقدان را برد و هم اسکار بهترین فیلم را.

داستان ازدواج تنها فیلمی است که 3 نامزدی در بخش بازیگری دریافت کرده که شرایطی مشابه با 32 فیلم در تاریخ اسکار دارد. در اسکار تا به امروز 9 فیلم که رکورد پنج نامزدی بازیگری داشته اند، جایزه بهترین فیلم را هم دریافت کردند.

زنان کوچک امتیاز 95 و 92 را به ترتیب از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است. 40 درصد از نامزد های بخش بهترین فیلم که امتیازی مشابه یا بهتر را دریافت کرده اند، جایزه بهترین فیلم را به خانه برده اند.

فورد در برابر فراری هم با 4 نامزدی کمترین نامزدی را در بین مدعیان اسکار امسال دارد؛ اما هنوز می تواند پیروز باشد. چرا که در طول تاریخ اسکار پنج فیلم با وجود داشتن کمترین نامزدی پیروز به کسب اسکار بهترین فیلم شده اند. آخرین بار کتاب سبز پیروز به انجام این کار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 679

به "رقابت داغ در بخش بهترین فیلم اسکار 2020، هر فیلم چقدر شانس موفقیت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت داغ در بخش بهترین فیلم اسکار 2020، هر فیلم چقدر شانس موفقیت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید