شهر لوسرن سوئیس

به گزارش بازیکده، شهر لوسرن در شمال دریاچه ای به نام لوسرن در کشور سوئیس واقع شده است.این دریاچه از رودخانه ریوس نشأت می گیرد. مورخان در حدود سال 840 میلادی به این شهر اشاره نموده اند. این شهر به عنوان یک شهر تجاری مهم در قرن 13 میلادی بوده است. زمانی که شهر لوسترن با بازشدن معبر سنت گوتارد در میان رشته کوههای هیمالیا قابل دسترسی بود تجار بسیاری از سراسر دنیا برای تجارت به این شهر می رفتند. لوسرن دروازه ورودی به مرکز سوئیس است و چشم اندازه کوهستانی خاص اش در کنار دریاچه زیبایش، آن را به یک مکان گردشگری برای گردشگران تبدیل نموده است.

شهر لوسرن سوئیس

به جز جاذبه های طبیعی، جاذبه های بسیاری از قبیل مغازه های ساعت فروشی، معماری خاص تاریخی و فرهنگی شهر به نوبه خود منحصر به فرد است. در شهر لوسرن خانه های تاریخی بسیار دیده می شوند و نقاشی های دیواری در میدان مرکزی شهر هر که عبور اتومبیل در آن ممنوع است گردشگران را به وجد می آورد.در ادامه با جاذبه های این شهر آشنا می شویم.

شگفتی ها و جاذبه های شهر لوسرن در سوئیس

  1. پل چَپِل | Chapel Bridge

پل چپل به عنوان نماد شهر لوسرن یکی از بارزترین جاذبه های این شهر است. این پل تاریخی که قدمت آن به سال 1333 میلادی باز می گردد در سراسر رودخانه ریوس واقع شده است. پل چوبی که ارزش تاریخی بسیاری دارد. نقاشی های 400 ساله زیر سقف این پل هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. نقاشی هایی که برگرفته از افسانه های تاریخی مردم این شهر است. نقاشی ها در خصوص حافظ قدیس شهر لوسرن به نام سنت لجر و دیگر حافظ مقدس شهر به نام سنت موریس می باشد. این پل در سال 1993 در آتش سوزی آسیب بسیار دید اما امروزه کاملاً بازسازی و تعمیر شده است.

پل چپل به یک سازه هشت ضلعی منتهی می گردد که قدمتی در حدود 800 سال دارد. ارتفاع این سازه 34 متر است و کاربردهایی نظیر اتاق شکنجه، زندان و آرشیو شهرداری را داشته است. معماری این پل چوبی بسیار زیبا و خاص است و این پل را به مکانی مناسب برای عکاسی تبدیل نموده است.

  1. پل اسپرور | Spreuerbrücke

از پل های تاریخی دیگر شهر لوسرن می توان به پل اسپرور اشاره نمود. پلی که قدمتش از چند قرن تجاوز میکند و یکی از دو پل دوقلوی معروف شهر لوسرن است. ساخت این پل به سال 1406 میلادی باز میگردد. داخل پل پوشیده شده از 45 نقاشی های تاریخی از پایکوبی مرگ (یک قطعه سمفونیک) که در کشور آلمان تحت عنوان Totentanz شهرت دارد. این نقاشی ها که توسط نقاش مطرح آن دوره کاسپر مگلینگر و دانش آموزانش در سال 1637 میلادی کشیده شده اند،به عنوان بزرگترین مجموعه موجود در نوع خود در سطح بین المللی گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند.

نقاشی ها در قاب هایی به رنگ سیاه هستند و در هر قاب اسامی ، توضیحات نقاشی، نام مشتری و اهدانمایندگانشان حکاکی شده است. نقاشی هایی به شکل پرتره از بعضی از خیرین نیز در میان این نقاشی ها وجود دارد که نشان از احترام مردم آن دوره به آنها بوده است.

  1. موزه روسنگارت | Museum Sammlung Rosengart

این موزه از برترین آثار موجود از هنرمندانی مانند پل کله و پابلو پیکاسو است و برای علاقه مندان به سبکپست امپرسیونیست بسیار جالب می باشد. مجموعه آثار بزرگی از 20 هنرمند منصوب به قرن 19 و 20 میلادی نیز در این موزه به چشم می خورد که می توان آثار هنرمندانی مانند سزان، مونه، شاگال، براک، کاندینسکی، لژه، ماتیس و میرو را نام برد.

از نقاشی های پل کله 125 طراحی و نقاشی در این موزه قرار گرفته است که با نگاه به آثار این موزه می توان پیشرفت سبک و روش وی را به خوبی حس کرد. آثار پیکاسو نیز که بیشتر از سال 1938 است از جمله آثاری است که بسیاری از هنرمندان را به این موزه می کشاند. بنیانگذار این موزه آنجلا روسنگارت است که خانه پدری خود را برای این موزه قرار داده است.

  1. قسمت قدیمی شهر لوسرن | Old Town

شهر تاریخی لوسرن که در پهنای رودخانه ریوس قرار گرفته است هنوز هم میزبان خانه های شهر نشینان قدیمی است. این شهر تاریخی همچنان دارای ساختمان های چوبی که در خیابان های سنگفرش شده خودنمایی می نمایند، است.بعضی از خیابان های آن که سنگ فرش هایی با رنگ های روشن دارند حس زندگی در قرون وسطا را برای هر گردشگری ایجاد می نماید. در قسمت قدیمی شهر بنای التس راتوس (Altes Rathaus)، که با سبک معماری رنسانس ایتالیایی ساخته شده است، وجود دارد. این سالن به عنوان سالن اصلی شهر قدیمی با معماری گفته شده، در حدود سالهای 1302 تا 1606 میلادی ساخته شده است که در کنار آن یک برج با قدمتی از حدود قرن 14 میلادی وجود دارد. در غرب آن تصاویری متعلق به وین مارک گردشگران را به خود جذب می نماید.

چشمه زیبای لیت گوتیک (Late Gothic) در قسمت دیگر این منطقه زیبایی آن را چندین برابر نموده است. کلیسای سنت پیتر که قدیمی ترین کلیسای شهر است در کاپل پلاتز قرار گرفته است. این کلیسا در سال 1378 میلادی ساخته شده است اما در قرن 18 میلادی پس از بازسازی به شکل کنونی در آمده است. با قدم زدن در قسمت قدیمی شهر هیچ گردشگری احساس خستگی نمی نماید و میتواند خاطرات زیبایی را برای خود بسازد.

منبع: سفرمی
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1235

به "شهر لوسرن سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر لوسرن سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید