صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف از راه رسیدند

به گزارش بازیکده، با فراوری صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف می توان امیدوار بود که این محصولات تازه جایگزین صفحات خورشیدی قدیمی و ضخیم شوند.

صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف از راه رسیدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان استرالیایی از فراوری صفحات خورشیدی تازه ای خبر داده اند که می توان آنها را به جای پنجره در ساختمان ها نصب کرد و از این طریق نور خورشید را به برق مبدل کرد.

این صفحات نور مضر ماوراء بنفش خورشید را دفع می نمایند و برای فراوری برق از نور خورشید مناسب هستند. برای افزایش ثبات این صفحات خورشیدی جدید و ارتقای بهره وری و کارآیی آنها از ماده ای به نام Spiro-OMeTAD هم استفاده شده است.

در حالی که صفحات خورشیدی سنتی بین 15 تا 20 درصد بهره وری دارند، صفحات خورشیدی نیمه شفاف حداقل 17 درصد بهره وری دارند و این رقم با انجام آنالیز و آزمایش های بیشتر قابل افزایش است. هر متر مربع از این صفحات برای فراوری 140 وات انرژی برق قابل استفاده هستند.

قرار است با انجام آنالیز های بیشتر این صفحات نیمه شفاف برای نصب بر روی ساختمان ها بهینه سازی شوند. البته به نظر می رسد تا تجاری سازی این محصول هنوز به ده سال زمان احتیاج باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 924

به "صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف از راه رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحات خورشیدی جدید نیمه شفاف از راه رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید