فرازمینی ها با یاری این کامپیوتر پیدا می شوند؟

به گزارش بازیکده، دانشمندان پروژه Breakthrough Listen با یک ابزار قدرتمند به جستجوی جدی تر برای حیات فرازمینی می پردازند. آن ها ابرکامپیوتری ساخته اند که می تواند از قابلیت های بزرگ تلسکوپ رادیویی میرکت (MeerKAT) در رصد آسمان استفاده کند و خللی به سایر پروژه های تحقیقاتی که از این تلسکوپ بهره می گیرند، وارد نکند.

فرازمینی ها با یاری این کامپیوتر پیدا می شوند؟

محققان یک ابرکامپیوتر تازه ساخته اند که اطلاعات 64 بشقاب تلسکوپ رادیویی میرکت را با هم ترکیب می نماید و در پی حیات فرازمینی می گردد.

دانشمندان پروژه Breakthrough Listen با یک ابزار قدرتمند به جستجوی جدی تر برای حیات فرازمینی می پردازند. آن ها ابرکامپیوتری ساخته اند که می تواند از قابلیت های بزرگ تلسکوپ رادیویی میرکت (MeerKAT) در رصد آسمان استفاده کند و خللی به سایر پروژه های تحقیقاتی که از این تلسکوپ بهره می گیرند، وارد نکند.

تلسکوپ رادیویی میرکت در آفریقای جنوبی 64 بشقاب دارد که منطقه وسیعی از آسمان را پوشش می دهد. محققان برای جستجو در پی حیات فرازمینی، آسمان را در پی پیغام هایی که ممکن است از سوی تمدن های فضایی ارسال شده باشد، آنالیز می نمایند.

آن ها در سه سال اخیر سعی داشتند با یک خوشه کامپیوتری تازه این کار را به وسیله تلسکوپ میرکت انجام دهند و حالا بالاخره از سیستم تازه خود رونمایی نموده اند.

دانشمندان می گویند این سیستم که تحت عنوان قدرتمندترین ابزار دیجیتالی برای شناسایی امضا های فناوری معرفی شده است، کار آن ها را بسیار راحت تر می نماید. این سیستم اجازه می دهد تا محققان بدون حرکت دادن آنتن های میرکت بتوانند از نمای حاضر پیش روی بشقاب های این تلسکوپ برای تحقیقات خود استفاده نمایند.

ابر کامپیوتر تازه در پی جست وجو برای حیات فرازمینی

حیات فرازمینی بالاخره با یاری این کامپیوتر پیدا می گردد؟

دکتر اندرو سیمیون، محقق ارشد پروژه Breakthrough Listen می گوید: میرکت 64 بشقاب دارد که می توانند در هر لحظه فضایی از آسمان با وسعت 50 برابر تلسکوپ گرین بانک (GBT) را ببینند.

چنین میدان دید بزرگی معمولاً شامل تعداد زیادی ستاره است که اهداف جذابی برای شناسایی امضا های فناوری محسوب می شوند. ابرکامپیوتر تازه ما اجازه می دهد تا سیگنال های این 64 بشقاب را با هم ترکیب کنیم و از این اهداف اسکن های پروضوحی با حساسیت بالا به دست بیاوریم.

با توجه به اینکه این سیستم خللی به سایر پژوهش های در دست اجرا وارد نمی نماید، محققان تقریباً می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات این تلسکوپ دسترسی داشته باشند و تعداد سوژه های تحت نظر خود را 1000 برابر نمایند. یکی از اولین سوژه های آنالیز در این پروژه، نزدیک ترین ستاره به منظومه شمسی، یعنی پروکسیما قنطورس است که منجمان معتقدند شاید سیاره هایی در مقدار زمین اطراف آن وجود داشته باشد.

پژوهشگران در نظر دارند تا نتایج اولین یافته های خود را در ماه های آینده با عموم مردم به اشتراک بگذارند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2122

به "فرازمینی ها با یاری این کامپیوتر پیدا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرازمینی ها با یاری این کامپیوتر پیدا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید