فناوری نانو تمام زندگی انسان را در آینده متحول می نماید

به گزارش بازیکده، رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: فناوری نانو در کنار فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و علوم شناختی به عنوان فناوری های همگرا تمام زندگی انسان را در آینده متحول می نماید به طوری که نانوفناوری پرچمدار نوآوری بوده و تا 25سال آینده از یک سهم چند صد میلیارد دلاری برخوردار خواهد شد.

فناوری نانو تمام زندگی انسان را در آینده متحول می نماید

محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه یکی از فناورهای نو ظهور فناوری نانو است، گفت: فناوری نانو تکنولوژی در سال های اخیر توجه زیادی را در جهان به خود معطوف ساخته و پیش بینی می گردد این فناوری در کنار فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و علوم شناختی به عنوان فناوری های همگرا تمام زندگی انسان را در آینده متحول کند.

جهانی شدن در بازارهای فناوری های نوین

وی اضافه نمود: معتقدم با جهانی شدن روند فراوری، مبادله و توزیع کالا، اهمیت کشورها به طور روزافزونی در بازار فناوری های نوین معین می گردد. در این بازار جهانی، نانوفناوری پرچمدار نوآوری بوده و تا 25سال آینده از یک سهم چند صد میلیارد دلاری برخوردار خواهد شد.

کشور وارد کاروان انقلاب سوم علمی صنعتی شده است

رئیس دانشگاه پیغام نور ادامه داد: فعالیت در حوزه فناوری در بخش نانو تکنولوژی باعث می گردد کشور وارد کاروان جهانی انقلاب سوم علمی ـ صنعتی، گردد، در واقع اقتصادکلان ملی از فراوری تک محصولی به اقتصاد دانش محوری تغیر یافته و شرایط گذار کشور به جرگه کشورهای پیشرفته را مهیا می نماید.

هزار سرانجام نامه با موضوع فناوری نوین فراوری شده است

زمانی توضیح داد: با توجه به لزوم حرکت همگانی جامعه علمی نانو به سمت دستاوردهای فناورانه و جهت دستیابی کشور به فناوری های نوظهور آینده ساز، دانشگاه پیغام نور همزمان با دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در ترویج و گسترش این علم برنامه ریزی و برنامه هایی اجرا نموده است به طوری که بالغ بر 1000 عنوان سرانجام نامه و مقاله با موضوعات فناوری نانو در این دانشگاه کار شده و در پایگاه داده های ستاد فناوری نانو ثبت شده است.

برگزاری 3 جشنواره ملی نانو در دانشگاه پیغام نور

رئیس دانشگاه پیغام نور اضافه نمود: 4 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیغام نور جزء اساتید سرآمد فناوری نانو کشور هستند، این در حالی است که برای گسترش و ظهور استعدادهای فناوری نانو در دانشگاه سالانه چندین کارگاه آموزشی و کنفرانس با موضوعات نانو برگزار می گردد به طوری که تا کنون 3 جشنواره ملی نانو در این دانشگاه برگزار گردیده است.

رجحان 6 دانشجو در مسابقات فناوری نانو

وی در سرانجام گفت: در اختتامیه نهمین جشنواره ملی مسابقات فناوری نانو که شهریور ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید 6 دانشجوی این دانشگاه در بخش های مختلف توانستند عناوین برتر را کسب نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 419

به "فناوری نانو تمام زندگی انسان را در آینده متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نانو تمام زندگی انسان را در آینده متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید