مریخ نشین اینسایت ناسا در بحران - ناسا مجبور شد که اینسایت را به صورت اورژانسی به حالت خواب یا هایبرنیشن ببرد!

به گزارش بازیکده، ظاهرا ناسا باید فناوری جدیدی برای صفحات خورشیدی سیاره نشین های خود پیدا کند.

مریخ نشین اینسایت ناسا در بحران - ناسا مجبور شد که اینسایت را به صورت اورژانسی به حالت خواب یا هایبرنیشن ببرد!

مطابق خبری که به تازگی منتشر شده، مریخ نشین 800 میلیون دلاری اینسایت دچار مشکل جدی شده است. اینسایت در سال 2018 در بخشی از مریخ به نام بخش بهشت یا Elysium Planitia بر سطح مریخ نشست.

در این مدت اینسایت 500 مریخ لرزه و همچنین تعداد بیشماری توفان را ثبت و ضبط کرده و با لرزه نگاری اش کمک زیادی به بررسی اطلاعات هسته و عمق مریخ کرده است.

اما اینسایت دچار مشکل تامین انرژی شده. برخلاف منطقه ای که مریخ نورد Perseverance نشسته، در بخشی که اینسایت است، خبری از بادهای ویژه ای که به زدودن گرد و غبار مریخی از صفحات خورشیدی کمک می کنند، نیست. دانشمندان به این بادها نام رویدادهای تمیزکننده داده اند.

در تصویر این پست هم می بینید که چه لایه ضخیمی از گرد و غبار بر روی صفحات خورشیدی نشسته است. در ماه فوریه این صفحات خورشیدی تنها 27 درصد انرژی پیشبینی شده را تامین کردند.

به همین خاطر ناسا مجبور شده اینسایت را به حالت خواب یا hibernation ببرد تا دست کم انرژی برای بقای مریخ نشین باقی بماند. در شب های سرد مریخ، دما به منفی 130 درجه می رسد و برای حفاظت از تجهیزات، مقداری گرمای پایه باید تولید شود.

حالا دانشمندان نگرانند که اینسایت با بحران جدی انرژی روبرو شود و کل شارژ باتری ها خالی شود و نتوان آنها را دوباره شارژ کرد.

این همان مسئله ای است که حتی مریخ نوردهای جان سخت اسپیریت و آپورچونیتی را هم از پا درآورد.

خود من شخصا فکر می کنم در ماموریت های بعدی یک فناوری خلاقانه غبارزدا استفاده شود.

شاید هم در ماموریت های انسانی احتمالی، یکی از فضانوردان ماموریت پاک کردن را داشته باشد!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1532

به "مریخ نشین اینسایت ناسا در بحران - ناسا مجبور شد که اینسایت را به صورت اورژانسی به حالت خواب یا هایبرنیشن ببرد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "مریخ نشین اینسایت ناسا در بحران - ناسا مجبور شد که اینسایت را به صورت اورژانسی به حالت خواب یا هایبرنیشن ببرد!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ نشین اینسایت ناسا در بحران - ناسا مجبور شد که اینسایت را به صورت اورژانسی به حالت خواب یا هایبرنیشن ببرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید