مهم ترین ویژگی های ملک تجاری خوب چیست؟

به گزارش بازیکده، این روزها بازار خرید و فروش املاک تجاری مانند سابق دیگر رونق ندارد. از همین رو بازار اجاره ملک تجاری، خواسته متقاضیان خرید را برآورده می نماید. اغلب کاسبان و مغازه داران در املاک تجاری اجاره ای مشغول به کار هستند. رونق بازار اجاره املاک تجاری باعث شده است که جوانان و صاحبان تجربه در زمینه های گوناگون به امید کسب درآمد و سودآوری، به پشتوانه سرمایه اندک و تخصیص آن برای مبلغ رهن و اجاره ملک تجاری اقدام به راه اندازی فروشگاه یا مغازه نموده و کسب وکاری را در پیش بگیرند. اما نکته مهم این است که هوشیاری و تمرکز در انتخاب مغازه و محل کسب تان باعث خواهد شد که این امید بازدهی و سودآوری زودتر و بیشتر محقق گردد.

مهم ترین ویژگی های ملک تجاری خوب چیست؟

در زمان اجاره ملک تجاری، نکات و ریزه کاری های بسیاری وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد و در نظر گرفت. حال اگر قصد هرگونه رهن یا اجاره املاک تجاری را دارید، حتماً باید ویژگی های یک ملک خوب را بشناسید و انتخابتان بر اساس معیار و ملاک درستی باشد.

بسیار مهم است که بدانید به چه نکاتی باید توجه کنید؟ اگر این نکات را نمی شناسید، مطالعه این نوشتار را به شما توصیه می کنیم؟ آنچه که واضح و روشن است برای راه اندازی کسب وکار جدید در هر ابعاد عظیم و کوچکی، قطعاً باید در گام اول، برای آغاز یک پیشه جدید، که اجاره املاک تجاری و مغازه مورداحتیاج برای راه اندازی کسب وکار است، حساسیت و دقت بیشتری به خرج داد. زیرا منظور همگان از اجاره ملک تجاری یا مغازه و فروشگاه کسب درآمد و سودآوری است.

با انتخاب یک ملک تجاری یا مغازه مناسب درآمد و رونق کسب و کارتان نیز بهتر و بیشتر خواهد بود. با اجاره ملک تجاری یا مغازه خوب می توان سرمایه گذاری پربازده و سوددهی راه اندازی کرد و در مدت کوتاهی سرمایه خود را بیشتر کرد.

اما این نکات مهم در رهن یا اجاره ملک تجاری چیست؟

  • بهترین و مناسب ترین موقعیت مکانی را برای کسب و کار شما داشته باشد.
  • ابعاد، اندازه و متراژ مناسب با پیشه مورد نظرتان را داشته باشد.
  • قیمت و مبلغ مناسب رهن و اجاره مهم ترین ویژگی اجاره املاک تجاری است.
  • امکان فضاسازی و دکوراسیون مناسب برای کسب و کارتان را داشته باشد.
  • وجود صاحب یا صاحبان ملک منصف، قانون مدار و خیرخواه امتیاز ویژه ای است.

بهترین و مناسب ترین موقعیت مکانی را برای کسب و کار شما داشته باشد

قطعاً مهم ترین حسن و امتیاز املاک تجاری، محل و موقعیت مناسب آن خواهد بود. برای مثال مغازه واقع شده در طبقه اول، روبه روی درب ورودی یک پاساژ پر رفت و آمد در یکی از مناطق شلوغ تهران و مغازه دیگری که در طبقه ششم پاساژ و در انتهای راهرو واقع شده است را با هم مقایسه می کنیم. کاملاً منطقی است که مغازه اول به لحاظ دیده شدن و آمد و رفت مشتری اصطلاحاً پاخور بهتری دارد. در نتیجه این دیده شدن، بالا رفتن میزان فروش و سودآوری به وجود خواهد آمد.

پیشنهاد ما این است که وقتی به دنبال اجاره ملک تجاری هستید، مناطق و محله های پررفت و آمد و مرکزی شهر را انتخاب کنید تا بیشتر در دید مردم قرار بگیرید و به همین خاطر مشتریان بیشتری به مغازه شما پا بگذارند. انتخاب محله های خلوت و ساکت برای اجاره ملک تجاری توصیه نمی گردد، مگر اینکه آرامش محیط و دنج بودن برای کسب و کار شما امتیازی در نظر گرفته گردد و به جذب مشتری یاری کند. بهتر است که مغازه شما در محله های شلوغ، نزدیک ایستگاه مترو و در جهت رفت و آمد تاکسی های شهری باشد.

یکی از امتیازات املاک تجاری واقع شده در پاساژها، که اتفاقاً این روزها مورد استقبال فروشندگان جوان و مشتریان بسیاری قرارگرفته اند، نزدیکی به درب های ورود و خروج، قرارگیری در محل رفت و آمد مشتریان و همسایگی با آسانسور است.

عمدتاً این دو عامل (موقعیت قرارگیری خوب و دیده شدن توسط مشتریان) تأثیر شگفت انگیزی در سودآوری و بازدهی مغازه دارند.

ابعاد، اندازه و متراژ مناسب با پیشه مورد نظرتان را داشته باشد

یکی از ویژگی های خوب املاک تجاری، فضای کاربردی و کارآمد است. ابعاد و اندازه مغازه به چیستی و چگونگی کسب و کاری که قرار است در آن راه اندازی گردد وابستگی دارد. برای مثال یک مغازه نوشت افزارفروشی اگر ابعاد و اندازه عظیمی نداشته باشد، به این دلیل که مشتریان قصد خرید و بلافاصله ترک فروشگاه را دارند در میزان استقبال و اشتیاق مشتریان خللی ایجاد نمی نماید. اما در یک رستوران سنتی و یا کافه رستوران ورود مشتریان برای اقامت چند دقیقه ای و به منظور استراحت و تجدیدقوا است، بنابراین مناسب بودن ابعاد و دل بازی محیط در انتخاب وفاداری مشتری شما تأثیرگذار خواهد بود.

قبل از اجاره املاک تجاری، با توجه به افزایش و کاهش مستقیم ملک تجاری با تغییر متراژ آن، فضای مورد احتیاج و کارآمد صنف و پیشه ای که قصد راه اندازی اش را دارید، آنالیز کنید و بابت چند صد هزارتومان کمتر یا بیشتر ملکی متناقض با شرایط کسب و کارتان، اجاره نکنید. مرحله جست وجو، انتخاب و اجاره املاک تجاری بسیار مهم است. چرا که در فرایند سوددهی کسب و کارتان نه تنها بی تأثیر نخواهد بود بلکه نقش مهمی ایفاء خواهد نمود. بنابراین کوشش کنید تا مغازه ای را در خور حرفه و پیشه خود یافته و انتخاب کنید تا مدت های زیادی بابت انتخاب دقیق و هوشمندانه کسب درآمد کنید.

قیمت و مبلغ مناسب رهن و اجاره مهم ترین ویژگی اجاره املاک تجاری است

در اولین جمله این پاراگراف باید بسیار واضح بگوییم املاک تجاری خوب و مناسب به ملکی اطلاق می گردد که قیمت رهن و اجاره بهای آن مناسب و با توجه به عرف بازار باشد. حتی اگر بتوانید ملکی را بیابید که اجاره بهای آن در ازای حسنات و ویژگی هایش کم و ارزان نیز باشد، برنده بازی شده اید.

قیمت و رقم رهن و اجاره ملک تجاری نکته بسیار مهمی است، آن قدر مهم که می تواند روی معیار و ویژگی های دیگری تاثیرگذار باشد. هوشیاری و ذکاوت شما، تجربه و مهارت مشاور املاکتان دقیقاً اینجا نمود پیدا خواهد نمود که با توجه به آورده و سرمایه خودتان پیروز به انتخاب و اجاره ملک تجاری شوید که بهترین گزینه به لحاظ ابعاد و موقعیت برای کسب و کار شما باشد.

نکته بسیار مهم این است که مبادا در زمان انتخاب و قرارداد املاک تجاری هیجان زده شوید و اجاره بها را بیشتر از توان و سطح پیش بینی شده درآمدتان انتخاب کنید، چرا که این اولین قدم برای نا به سامانی اوضاع دخل و خرجتان خواهد بود.

امکان فضاسازی و دکوراسیون مناسب برای کسب و کارتان را داشته باشد

در اجاره ملک تجاری بسیار خوش شانس خواهید بود اگر مغازه ای که به آن وارد می شوید، پیش از این هم مشغول به همان حرفه و پیشه باشد، در این صورت است که شما احتمالاً با تجهیزات و دکوراسیون از پیش آماده ای روبرو خواهید شد که می توانید با قیمتی مناسب آن ها را خریداری کنید و زحمت دکوراسیون دوباره و خرید تجهیزات مورد احتیاج را نکشید.

امکان دکوراسیون و طراحی ویترین مناسب با توجه به احتیاج کسب و کارتان، فضای کاربردی قابل استفاده در یک ملک تجاری از نکات مثبت و مزیت های املاک تجاری خواهد بود.

امکان و مجوز نصب تابلو متناسب با فضا و ابعاد املاک تجاری نکته بسیار مهمی است، که از ویژگی های مهم و مثبت املاک تجاری است. البته حالا که در خصوص فضای کاربردی و دکوراسیون مغازه حرف می زنیم بهتر است به ویژگی هایی مثل کف پوش و دیوارپوش سالم و مناسب، سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه متناسب با فضا و ابعاد، امتیازات آب، برق، گاز و تلفن و به فراخور کسب وکارتان امکان استفاده از اینترنت، کرکره و در ورودی ریموت دار به عنوان مزیت املاک تجاری اشاره کنیم.

وجود صاحب یا صاحبان ملک منصف، قانون مدار و خیرخواه امتیاز ویژه ای است

واقعیت این است که اگر ملکی مجموعه ای از مزیت ها و محسنات باشد، بسیار پول ساز و پر رونق باشد اما مالک یا مالکان آن ملک تجاری رفتار سازشکارانه و منصفانه ای نداشته باشد، با ارزان ترین مبلغ پیشنهادی رهن و اجاره نیز هم نه تنها باعث سودآوری و بهره نخواهد بود؛ بلکه اسباب نارضایتی و ناآرامی را برای صاحب کسب و کار فراهم می نماید.

در اجاره املاک تجاری قبل از عقد قرارداد باید از صاحب ملک گزارش و استعلام های لازم را دریافت کنید و از مشاور املاکتان بخواهید این موضوع را با جدیت پیگیری کند و این اطمینان را به شما بدهد که ملک تجاری فاقد هرگونه مشکل و بدهی به عنوان عوارض یا جریمه به شهرداری یا هر ارگان دیگری است.

در متن عقد قرارداد اجاره املاک تجاری عبارت اسقاط کافه خیارات ولو خیارات غبن فاحش گنجانده شده است که مفهوم و معنی این را دارد که فروشنده و خریدار احتمال هرگونه پشیمانی و بر هم زدن معامله را از سمت خود رد و منتفی می نمایند. ازاین رو هوشیار باشید که پس از امضای اجاره نامه، حتی اگر سرتان کلاه رفته باشد و به دردسر افتاده باشید به هم زدن معامله و استفاده از موارد قانونی سخت و شاید حتی نشدنی است.

جمع بندی مهم ترین ویژگی های ملک تجاری خوب

موقعیت مکانی، ابعاد، اندازه و متراژ، امکان فضاسازی و دکوراسیون، قیمت مناسب و وجود صاحب یا صاحبان ملک منصف از ویژگی های و مزایای یک ملک تجاری به حساب می آیند. اما شما به عنوان مستأجر املاک تجاری باید این مهم را بدانید که امکان راه اندازی کسب وکار سودآور در ملکی که یکی یا چند مورد از این مزایا را نداشته باشد غیرممکن و امری بعید نیست، بلکه ایجاد رونق و بهره وری در محل کسب، جدای همه موارد ذکرشده احتیاج به خلاقیت و نوآوری و ابتکار دارد. احتمالاً تابه حال با اصطلاح زنده کردن ملک مُرده روبرو شده باشید، دمیدن روح تازه به کالبد ملکی کساد و بی رونق که محل کسب درآمد و دستاورد عده ای شده است.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 965

به "مهم ترین ویژگی های ملک تجاری خوب چیست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "مهم ترین ویژگی های ملک تجاری خوب چیست؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین ویژگی های ملک تجاری خوب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید