نایب رئیس هندبال: زودتر باید تکلیف قهرمانی زنان آسیا معین گردد، کارها ضرب العجلی انجام خواهد شد

به گزارش بازیکده، افسانه دهقانی گفت: باید زودتر تصمیم نهایی برای اعزام تیم ملی هندبال زنان به مسابقات قهرمانی آسیا گرفته گردد تا کارها ضرب العجلی انجام گردد.

نایب رئیس هندبال: زودتر باید تکلیف قهرمانی زنان آسیا معین گردد، کارها ضرب العجلی انجام خواهد شد

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در گفت وگو با خبرنگاران در مورد برنامه های پیش روی هندبال زنان ایران گفت: پیگیر حضور تیم بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا(شهریور) هستیم. سبک و سنگین، می کنیم و شرایط را می سنجیم تا ببینیم که آیا ارزش دارد این تیم به این مسابقات اعزام گردد.

دهقانی گفت: در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه آسیا در قهرمانی دنیا 6 تیم شده است. این در حالی است که در گذشته تعداد سهمیه آسیا 3 تیم بود. این یکی از دلایلی است که ما جزو فرصت ها قرار داده ایم. البته برای حضور در این مسابقات تهدیدهایی هم وجود دارد. در حال آنالیز تهدیدها و فرصت ها هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که ارزش اعزام را دارد تیم در مسابقات شرکت خواهد نمود اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی در مورد لزوم تشکیل اردوهای تیم ملی هندبال زنان با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا کره شهریور انجام خواهد شد، گفت: اگر قرار بر اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا باشد باید زودتر مربی معین و او نفرات تیم ملی را معین کند تا اردوهای تیم ملی زودتر شروع گردد، باید ضرب العجلی کارها انجام گردد.

دهقانی در پاسخ به این سوال که چه زمانی معین می گردد تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد، گفت: باید تمام کوشش خود را بکنیم تا سریعا تصمیم نهایی گرفته گردد، نمی توانم تاریخ دقیق بدهم اما از نظر من باید زودتر تکلیف معین گردد. یا تیم اعزام می گردد یا خیر اما باید تکلیف زودتر معلوم گردد.

دهقانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تیم زنان در دوره قبل قهرمانی آسیا ششم شد کسب سهمیه دنیای دور از دسترس نیست، گفت: ما در دوره قبل ششم شدیم. البته مستحضرید که رقبای ما تنها تیم های بالاتر نیستند بلکه رقبای پشت سرمان نیز در کوشش هستند که به ما برسند. از نگاه کلان رقبای پشت سرمان تهدیدهای بزرگتری هستند. ما نباید حساب کنیم چون در دوره قبل ششم شدیم این دوره نیز باید ششم شویم چون همه تیم ها برای رسیدن به بالاترین سطح کوشش می نمایند و برنامه ریزی دارند.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال در ادامه در مورد تیم ملی هندبال جوانان گفت: اسپانسر تیم ملی جوانان که اشتادسازه مشهد است و در اسفند 99 در مشهد اولین اردوی تیم ملی برگزار گردید. قرار است در هفته دوم خرداد نیز در مشهد اردوی دوم را داشته باشیم. مسابقات قهرمانی آسیا جوانان هنوز معین نشده و احتمالا در سال 2022 خواهد بود اما تیم تمرینات خود را انجام می دهد.

وی در ادامه در مورد تیم ملی دختران نوجوان گفت: برای رده نوجوانان دو مسابقه قهرمانی نوجوانان آسیا که هنوز تاریخش معین نیست و احتمالا در 2022 خواهد بود و مسابقات المپیک جوانان در پیش داریم. مسابقات المپیک جوانان در آذر در چین انجام می گردد. کمیته ملی المپیک این تاریخ را به ما داده و باید ببینیم که در تصمیم نهایی هندبال جزو موارد اعزامی قرار می گیرد یا خیر. این تیم هم در سال 99 یک مرحله اردو و هفته قبل نیز دومین اردویش را انجام داد.

دهقانی در مورد برگزاری رقابت های زنان در سال 1400 نیز گفت: تقویم پیشنهادی برگزاری مسابقات را به هیات های استانی ارسال کردیم تا آنها هم ببینند و تاریخ پیشنهادی بدهند تا آنالیز کنیم و به جمع بندی برسیم. بعد تاریخ و زمان نهایی مسابقات را با توجه به شرایط کرونا در سطوح لیگ برتر، دسته یک، جوانان و ساحلی نهایی می کنیم.

وی در انتها گفت: باید از تمام کسانی که در جامعه هندبال زحمت می کشند همچون پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، خانم فرهادی زاد و موسوی در توسعه ورزش بانوان، الهام سلوکی نایب رئیس سابق فدراسیون، کمیته ها و هیات های استانی و همچنین رسانه ها تشکر کنم. امیدوارم با پوشش رسانه ای خوب و کوشش مسئولان فدراسیون بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1614

به "نایب رئیس هندبال: زودتر باید تکلیف قهرمانی زنان آسیا معین گردد، کارها ضرب العجلی انجام خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رئیس هندبال: زودتر باید تکلیف قهرمانی زنان آسیا معین گردد، کارها ضرب العجلی انجام خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید