نمایش آثار تاریخی زنجان در نمایشگاه آلمان

به گزارش بازیکده، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: نمایشگاهی از آثار تاریخی معدن چهره آباد در اواخر مهر در آلمان برگزار می گردد.

نمایش آثار تاریخی زنجان در نمایشگاه آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند یکشنبه 29 تیر 99 گفت: 200 اثر کشف شده از مجموعه معدن چهره آباد در اواخر مهرماه با هدف تحکیم همکاری های فرهنگی و پژوهشی میان اداره کل استان، پژوهشگاه میراثفرهنگی و دانشگاه بوخوم آلمان در نمایشگاه آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

او اضافه نمود: در این نمایشگاه بخشی از این آثار موزه ذوالفقاری زنجان و بخشی دیگر، آثار کشف شده از معدن چهره آباد زنجان که در موزه ملی ایران است در نمایشگاهی زیر نظر دانشگاه بوخوم آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد. این آثار سال گذشته به آلمان ارسال شده بود.

او در زمینه علاقه طرف آلمانی در زمینه ایجاد همکاری های دو جانبه اعلام کرد: کار تحقیقات توسط متخصصان ایرانی با مشارکت و همکاری هیئت آلمانی در حوزه های باستان شناسی، مطالعات محیطی (چشم انداز باستان شناسی منطقه)، ژئومورفولوژی، گیاه شناسی و جانورشناسی در فصل های مختلف کاوش با اعتبار دانشگاه آلمان انجام می گردد. پژوهشگران آلمانی همواره آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن تجارب خود و ایجاد زمینه های همکاری مشترک اعلام نموده اند.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان تأکید کرد: با برپایی این نمایشگاه کوشش می گردد تا پنجره جدیدی رو به جهانیان باز گردد و ایران را از منظر تاریخ و فرهنگ معرفی کند. این حرکت در جذب گردشگران خارجی به ایران و نیز تقویت روابط دیپلماتیک فرهنگی تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1009

به "نمایش آثار تاریخی زنجان در نمایشگاه آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار تاریخی زنجان در نمایشگاه آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید