نیوزیلند تمامی روابطش با میانمار را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش بازیکده، نخست وزیر نیوزیلند امروز (سه شنبه) اعلام نمود، کشورش تمامی روابطش را با میانمار به حالت تعلیق درآورده و علیه رهبران نظامی این کشور در پی کودتای اخیر در میانمار ممنوعیت سفر وضع کرده است.

نیوزیلند تمامی روابطش با میانمار را به حالت تعلیق درآورد

به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در یک نشست خبری گفت، کشورش همچنین از این مساله اطمینان حاصل می کند که برنامه های کمک رسان به میانمار شامل پروژه هایی نشود که به دست دولت نظامی این کشور می رسد یا به نفع آنها تمام می شود.

وی اضافه کرد: پیام واضح ما این است هر آنچه بتوانیم انجام می دهیم و یکی از این موارد تعلیق روابط با میانمار و مطمئن شدن از این مساله است که رژیم نظامی در این کشور کودتازده هیچ حمایت مالی از جانب ما دریافت نمی کند.

نخست وزیر نیوزیلند گفت: برنامه کمک رسان نیوزیلند به میانمار بین سال های 2018 تا 2021، حدود 30 میلیون دلار بوده است.

وزیر دفاع نیوزیلند هم در یک بیانیه جداگانه گفت، این کشور مشروعیت دولت خونتا در میانمار را به رسمیت نمی شناسد و از ارتش این کشور می خواهد تا به سرعت تمامی رهبران سیاسی بازداشتی را آزاد کرده و قوانین مدنی را در این کشور احیا کند.

وی ادامه داد، دولت نیوزیلند همچنین با اجرای ممنوعیت سفر که در روزهای آینده نهایی می شود، علیه رهبران نظامی میانمار موافق است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1698

به "نیوزیلند تمامی روابطش با میانمار را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزیلند تمامی روابطش با میانمار را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید