هواوی به بن بست می رسد؟ ، نگاهی به حواشی و راهکارهای خروج از بحران ممنوعیت گوگل علیه غول فناوری چین (تورهای چین)

به گزارش بازیکده، یکی از بمب های خبری امروز را می توان ماجرای به بن بست رسیدن ارتباط گوگل و هواوی دانست. درواقع به نظر می رسد هواوی به خاطر حواشی متعدد خود با گوگل دیگر قادر نخواهد بود به مجوزهای اندرویدی دسترسی داشته باشد.

هواوی به بن بست می رسد؟ ، نگاهی به حواشی و راهکارهای خروج از بحران ممنوعیت گوگل علیه غول فناوری چین (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هواوی با یک چالش جدی رو به رو شده است. اما ابعاد این چالش چندان روشن نیست. شاید این ابهام به این دلیل باشد که اساسا بعضی از ممنوعیت های گوگل نامعینند.

اگر هنوز به طور دقیق نمی دانید ماجرا چیست ضروری است به طور خلاصه بدانید که پس از درگیری های شدید و آشکار دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده علیه غول فناوری چین؛ هر روز شاهد ابعاد گسترده تری از این مشکل بودیم. ابعادی که از دستگیری مدیرمالی هواوی در خاک کانادا تا محدودیت فعالیت های مخابراتی 5G هواوی و اکنون نیز، ممنوعیت های گوگل علیه هواوی گسترده شده اند.

ممنوعیت های گوگل علیه هواوی در قالب سیستم عامل گوگل یعنی اندروید اعمال می گردد اما به نظر می رسد فروشگاه گوگل و بعضی سامانه های این شرکت به روی کاربران هواوی باز خواهند ماند. افزون بر این معین نیست تمامی گوشی های هواوی مشمول این محدودیت ها می شوند یا خیر.البته اعلام شده که فعلا هواوی می تواند از پروژه متن باز اندروید موسوم به AOSP استفاده کند و این خیال بعضی را راحت نموده که شاید به روزرسانی های امنیتی هم امکان پذیر باشند اما سرنوشت گوشی های نسل تازه هواوی مثل آنر 20 و آنر 20 پرو کاملا نامعین است.

بعضی خبرها حکایت از آن دارند که در سایه اعلام این اطلاعات ارزش سهام هواوی در بازارهای جهانی کاهش محسوسی را تجربه نموده است. اما پرسش این است که با توجه به تنش حداقل یک ساله هواوی و دونالد ترامپ آیا مدیران این شرکت هیچ برنامه ریزی خاصی برای حل مشکل انجام نداده اند؟

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2124

به "هواوی به بن بست می رسد؟ ، نگاهی به حواشی و راهکارهای خروج از بحران ممنوعیت گوگل علیه غول فناوری چین (تورهای چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی به بن بست می رسد؟ ، نگاهی به حواشی و راهکارهای خروج از بحران ممنوعیت گوگل علیه غول فناوری چین (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید