ورزش قبل از افطار سبب تحلیل عضلات و افت قند می گردد

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران گفت: یکی از مهم ترین فواید ورزش در ماه مبارک رمضان افزایش اعتماد به نفس، صبر و تحمل در برابر سختی ها و مسائل است که دریافت روزه این امر را تقویت می نماید.

ورزش قبل از افطار سبب تحلیل عضلات و افت قند می گردد

حسین سعادت مهر در گفت و گو با خبرنگاران، درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ورزش در ماه رمضان باعث افزایش گردش خون در بدن می شود و سبب خواهد شد فرد روزه دار از نشاط و شادابی بیشتری برخوردار باشد و کمتر دچار خستگی و ضعف عضلانی شود. همچنین انجام تمرینات ورزشی از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می نماید و مانع کاهش میزان متابولیسم بدن می شود.

وی گفت: بهترین زمان ورزش در ماه رمضان 2 ساعت پس از صرف وعده افطار است. بنابراین بهتر است در این وعده از خوردن غذاهای سنگین و پرخوری اجتناب کنید. جهت جلوگیری از پرخوری در وعده افطار می توانید با یک لیوان آب ولرم و دو عدد خرما روزه تان را بازکنید و پس از آن مقداری سوپ میل کنید.

عضو انجمن پزشکان ورزشی با بیان این که بدترین زمان ورزش قبل از افطار است، توضیح داد: قبل از افطار چون ذخایر بدن خالی است، با انجام ورزش عضلات تحلیل می رود و فرد دچار افت قند خون و در نتیجه سردرد و سرگیجه می شود. در این زمان بدن احتیاج به استراحت دارد و آماده دریافت مواد مغذی برای ادامه بقا خود است و اگر استرس جدیدی به آن وارد کنیم به لحاظ جسمی و روحی قطعاً آسیب خواهیم دید.

وی ادامه داد: پس از بیدار شدن می توانید حدود 10 دقیقه به حرکات کششی بپردازید تا بدن برای فعالیت های روزانه آماده شود.

اگر در خانه ورزش می کنید 10 دقیقه تمرینات هوازی مثل دوِ ثابت، دوچرخه یا دویدن درجا را انجام دهید و سپس به مدت 10 دقیقه تمرینات ورزشی با کش بدن سازی و دمبل را انجام دهید و بعد از آن 10 دقیقه به انجام حرکات کششی بپردازید.

سعادت مهر اظهار داشت: اگر در فضای باز و پارک ها ورزش می کنید 15 دقیقه پیاده روی به صورت اینتروال (یک دقیقه پیاده روی آهسته یک دقیقه تند) با شدت متوسط انجام دهید و سپس به مدت 10 دقیقه به انجام تمرین با لوازم ورزشی پارک بپردازید و در انتها 5 دقیقه حرکات کششی انجام دهید. اما اگر در باشگاه ورزش می کنید و ورزشکار حرفه ای هستید 45 دقیقه تمرین کافی است. البته بهتر است در ابتدا به انجام تمرینات مقاومتی بپردازید و در انتها تمرینات هوازی را اجرا کنید. توجه داشته باشید که انجام تمرینات ورزشی در هنگام سحر خواب شما را مختل خواهد نمود.

وی افزود: در قبل، حین و بعد از ورزش آب بنوشید و اگر تمایل به کاهش وزن دارید می توانید به آب خود مقداری زنجبیل تازه، یک تکه چوب دارچین، نصف لیموترش تازه و یک قاشق عسل اضافه کنید و از این نوشیدنی چربی سوز لذت ببرید.

انجمن پزشکان ورزشی ایران اظهار کرد: شدت تمرینات ورزشی نباید زیاد باشد و بهتر است با شدت متوسط و کم با توجه به شرایط بدنی خود ورزش کنید. انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا می تواند باعث آسیب به بافت های بدن از جمله آتروفی عضلات شود و تأثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: شنا، پیاده روی تند، دویدن، دوچرخه سواری و انجام تمرینات مقاومتی ورزش های مفیدی در این ماه به شمار می روند.

سعادت مهر در انتها گفت: یکی از مهم ترین فواید ورزش در ماه مبارک رمضان، افزایش اعتماد به نفس، صبر و تحمل در برابر سختی ها و مسائل است که دریافت روزه این امر را تقویت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورزش قبل از افطار سبب تحلیل عضلات و افت قند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش قبل از افطار سبب تحلیل عضلات و افت قند می گردد"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید