پلی الکترولیت چیست؟ رپرتاژ آگهی- پلی الکترولیت

به گزارش بازیکده، رپرتاژ آگهی- پلی الکترولیت

پلی الکترولیت یکی از بهترین لخته سازها است که با نام های دیگری مانند PAM پلی آکریل آمید به بازار عرضه می شود که در سه دسته آنیونی ، کاتیونی و غیر یونی به بازار عرضه می شود. این ترکیبات خاصیت پلیمری و الکترولیتی دارند. از روش های انعقادی و لخته سازی برای حذف کلوئیدها و آلودگی های موجود در آب ، فاضلاب و فاضلاب استفاده می شود. از مواد دیگری به نام کمک انعقاد برای تکمیل فرآیند انعقاد و ایجاد پوسته های بزرگتر و سنگین تر استفاده می شود.

پلی الکترولیت چیست؟ رپرتاژ آگهی- پلی الکترولیت

پلی الکترولیت چیست؟

یکی از بهترین و پرکاربردترین لخته ها ، پلی الکترولیت است که با نامهای دیگری مانند پلی آکریل آمید PAM به بازار عرضه می شود که در سه دسته آنیونی ، کاتیونی و غیر یونی به بازار عرضه می شود. این ترکیبات خاصیت پلیمری و الکترولیتی دارند.

از روش های انعقادی و لخته سازی برای حذف کلوئیدها و آلودگی های موجود در آب ، فاضلاب و فاضلاب استفاده می شود. از مواد دیگری به نام کمک انعقاد برای تکمیل فرآیند انعقاد و ایجاد پوسته های بزرگتر و سنگین تر استفاده می شود. پلی الکترولیت یا پلی آکریل آمید (PAM) یک عامل انعقادی است که پوسته های حاصل از فرآیند انعقاد را به لخته های بزرگتر برای رسوب بهتر تبدیل می کند. این ترکیب پلیمری در آب محلول است و از مولکول های آکریل آمید تشکیل می شود.

قابل تجزیه نیست و پس از چند هفته به ترکیبات آلی تجزیه می شود. شکل ظاهری آن یک کریستال جامد ، سفید و بدون بو است که توانایی حل شدن در آب ، اتانول ، اتر و کلروفرم را دارد. میزان رسوب پلی الکترولیت ها تقریباً دو برابر سایر مواد منعقد کننده و منعقد کننده است.

پلی آکریل آمید عمدتا به صورت پودر استفاده می شود ، اما برخی از مشتریان برای سهولت کار از پلی الکترولیت مایع استفاده می کنند. تولید کننده پلی الکترولیت ، محصول خود را با کیفیت های مختلف و وزن مولکولی مختلف در بازار ارائه می دهد.

انواع پلی الکترولیت ها

** لخته ساز آنیونی یا پلی الکترولیت (بار منفی)

** پلی الکترولیت فلوکولانت یا کاتیونی (بار مثبت)

** لخته ساز نانوئیدی یا پلی الکترولیت (بدون بار ، یعنی خنثی)

پلی الکترولیت ها در کلاس صنعتی وجود دارند و اگر این محصول به عنوان مثال برای تصفیه آب استفاده شود و به طور مستقیم قابل خوردن نباشد ، این محصول کیفیت خوراکی ندارد.

پلی الکترولیت آنیونی

هموپلیمرها و کوپلیمرهای اسید اکریلیک با آکریل آمید که دارای بار الکتریکی منفی هستند ، پلی اکریل آمید آنیونی یا پلی الکترولیت آنیونی نامیده می شوند. این پلیمر خطی کاملاً در آب قابل حل است و با پلیمریزاسیون در دمای بالا سنتز می شود. پلی الکترولیت آنیونی تقریبا در حلال های آلیفاتیک ، استون ، بنزن ، اتر و سایر حلال های آلی نامحلول است ، اما دارای خواص ارزشمندی است. این پلی الکترولیت آنیونی به راحتی می تواند لخته سازی ، ضخیم شدن ، برش ، پراکندگی را انجام دهد ، به طوری که هنگام بازیافت روغن ، کارخانه های سنگ سازی ، فرآوری مواد معدنی ، شستشوی ذغال سنگ ، متالورژی ، لخته شدن مواد شیمیایی ، تولید کاغذ ، صنعت نساجی ، استفاده در تولید شکر ، داروسازی ، حفاظت از محیط زیست ، بتن و مصالح ساختمانی ، کشاورزی و سایر صنایع.

پلی الکترولیت کاتیونی

نانوذرات کاتیونی ، هموپلیمرها یا کوپلیمرهای دارای آکریل آمید دارای بار مثبتی به نام پلی الکترولیت کاتیونی هستند. این سه مونومر کاتیونی هستند و مونومرهای کاتیونی ، چگالی ، بار و وزن مولکولی آنها به هم وابسته اند. این پلی آمین ها از اپی کلرو هیدرین و آمین های ثانویه مانند دی متیل آمین ساخته می شوند.

پلی الکترولیت نانیونی

هموپلیمرهای آکریل آمید که آزاد یا عملا خنثی باشند ، پلی الکترولیت های غیر یونی یا نانیونی نامیده می شوند.

تولید پلی الکترولیت ها

برای تشکیل پلی الکترولیت ها از پلیمریزاسیون فاز مایع از اکریل آمید یا اکریلیک اسید استفاده می شود. پلیمریزاسیون در محلولهای آبی با دمای تقریبی 60 درجه سانتیگراد انجام می شود. غلظت مونومرها 40٪ مشخص می شود (حاوی 36٪ آکریل آمید و 4٪ اسید اکریلیک). این امر منجر به تشکیل زنجیره های پلیمری خطی با حلالیت خوب در آب فقط با استفاده از خواص القایی تابش و گرمایش مایکروویو می شود. غلظت باقیمانده مونومر کاهش یافته و ظرفیت لخته سازی پلیمرهای حاصل را افزایش می دهد.

آکریل آمید که به راحتی تولید می شود ، دارای خواص شیمیایی منحصر به فردی است که سنتز پلیمرهای با وزن مولکولی بالا را تسهیل می کند.

خواص پلی الکترولیت ها

پلی الکترولیت ها پلیمرهایی هستند که واحد تکرار آنها حاوی گروهی از الکترولیت ها است. این گروه ها به محلول های آبی (آب) جدا شده و به پلیمرها شارژ می شوند. بنابراین ، خواص پلی الکترولیت ها هم به الکترولیت (نمک) و هم به پلیمرها (ترکیبات با وزن مولکولی بالا) شباهت دارد و گاهی اوقات پلیملت نامیده می شود.

کاربرد پلی الکترولیت

پلی آکریل آمید یا PAM در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. در زیر کاربردهای آن ذکر شده است:

** تصفیه آب و فاضلاب

** تصفیه فاضلاب صنعتی

** تولید کاغذ (آمادگی تفاله و فاضلاب کارخانه)

** کارخانه های صنایع غذایی

** نفت ، گاز و پتروشیمی ها

** حفاری

** رنگ آمیزی

** تولید چرم

** تولید سموم دفع آفات کشاورزی

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1500

به "پلی الکترولیت چیست؟ رپرتاژ آگهی- پلی الکترولیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی الکترولیت چیست؟ رپرتاژ آگهی- پلی الکترولیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید