پیش بینی برف برای چند استان هوا سردتر می گردد

به گزارش بازیکده، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی چند استان کشور طی روزهای آینده برفی خواهند شد و دما نیز فرایند کاهشی دارد.

پیش بینی برف برای چند استان هوا سردتر می گردد

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی شرایط جوی کشور طی سه روز آینده پرداخت و گفت: فردا، آدینه در جنوب غرب کشور و استان های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی، امروز (پنج شنبه، دهم بهمن ماه) بارش های پراکنده باران و برف را در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق کشور جو نسبتا آرام و پایدار است.

وی اضافه کرد: آدینه بعدازظهر مجددا با ورود سامانه بارشی دیگر از غرب کشور برای استان های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می گردد. شنبه بر گستره و میزان بارش اضافه کرده خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه علاوه بر مناطق ذکر شده، در جنوب غرب کشور و استان های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد، گفت: یکشنبه از شدت ناپایداری های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف را در شمال شرق و شرق کشور و استان های گلستان، مازندران و سمنان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه بعدازظهر نیز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می گردد. شنبه تا دوشنبه دریای خزر و از یکشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج است.

وی شرایط آب و هوایی پایتخت را نیز گفت و گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه، دهم بهمن ماه قسمتی ابری بتدریج صاف و در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و در شب نیز شاهد وزش باد هستیم. آدینه، یازدهم بهمن ماه نیز هوای تهران صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و برای شب در اواخر وقت افزایش ابر نیز پیش بینی می گردد. شنبه، دوازدهم بهمن ماه نیز افزایش ابر در بعدازظهر افزایش باد و گاهی بارش باران و برف را برای تهران پیش بینی می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 683

به "پیش بینی برف برای چند استان هوا سردتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برف برای چند استان هوا سردتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید