این استان ها بارندگی دارند

به گزارش بازیکده، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در بعضی استان ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها کشور خبر داد.

این استان ها بارندگی دارند

ایسنا نوشت: صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (7 مرداد) در منطقه های از شمال غرب کشور، استان گیلان، غرب مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد و در سایر منطقه ها کشور جوی پایدار مستقر است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه(8 مرداد) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش ادامه خواهد داشت و در منطقه ها ذکر شده واقع در جنوب شرق کشور رگبار پراکنده رخ می دهد .

وی با تاکید بر اینکه طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: به تدریج دوشنبه(9 مرداد) از اندازه ناپایداری در کشور کاسته می شود و فقط رگبارهای ضعیف در منطقه ها بیان شده انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: سه شنبه و چهارشنبه (10 و 11 مرداد) نیز در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم می شود.

ضیاییان در ادامه گفت: روند افزایش نسبی دما به ویژه در شمال غرب سواحل شمالی همچنین در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: شنبه در شمال شرق، شرق، دامنه های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز، منطقه های از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش می یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می شود که این شرایط تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (8 مرداد) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (9 مرداد) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (7 و 8 مرداد) اهواز با دمای 49 و 48 درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان با دمای17 و 16 و اردبیل با دمای 17 و 15 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2220

به "این استان ها بارندگی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استان ها بارندگی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید