چرا صندوق حمایتی در حوزه صنایع دستی راه اندازی نشد؟

به گزارش بازیکده، فعالان و مسئولان صنایع دستی کشور، به دنبال ایجاد یک صندوق حمایتی ویژه در این حوزه بودند که این امر محقق نشد.

چرا صندوق حمایتی در حوزه صنایع دستی راه اندازی نشد؟

حسین خواجه بیدختی سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: ما در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال یک صندوق حمایتی بودیم؛ دولت با توجه به وجود صندوق حمایتی احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی، به اصطلاح صندوق حمایتی جدیدی برای حمایت از حوزه صنایع دستی ترتیب نداد و گفت صندوق قدیمی را تغییر ماهیت بدهید و وظیفه حمایت از حوزه صنایع دستی را نیز به وظایف آن الحاق کنید! قرار بر این بود که اساسنامه ای منطبق بر فضای جدید تهیه گردد و در هیئت دولت به تصویب برسد که رسید؛ ولی من از مفاد آن اطلاعی ندارم.

او بیان نمود: ما به عنوان تصمیم ساز در حوزه هنر های سنتی و صنایع دستی مخاطب گسترده ای در کشور داریم؛ اما ابزار دست به نقدی برای حمایت از آن ها نداریم. تصویب اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در هیئت دولت می تواند به ما یاری کند که بخشی از مسائل فعالان حوزه صنایع دستی را حل کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 962

به "چرا صندوق حمایتی در حوزه صنایع دستی راه اندازی نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا صندوق حمایتی در حوزه صنایع دستی راه اندازی نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید