کرمان در استانداردسازی ساختمان رتبه برتر کشور را از آن خود کرد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: این استان با ارتقای مقررات ملی ساختمان، توانست در زمینه استاندارد سازی ساختمان ها، مقام برتر کشور را از آن خود کند.

کرمان در استانداردسازی ساختمان رتبه برتر کشور را از آن خود کرد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

علی حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در کرمان، با بیان اینکه با همکاری راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری ، اصول ساخت ساختمان های مستحکم در کرمان به طور جدی مورد توجه قرار گرفته، اظهارکرد: کرمان در این زمینه، رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان در 21 مبحث تدوین و به کلیه وزارتخانه ها و بخش های خصوصی ابلاغ شده است، توضیح داد: حفاظت ساختمان در برابر حریق یکی از این مباحث است.

حاجی زاده با بیان اینکه در مقررات ملی ساختمان، نوع مصالح و فرآورده های ساختمانی، پی و پی سازی، طراحی و احداث ساختمان ها با مصالح بنایی، بتن آرمه، فولادی و توجه به رعایت اصول پدافند غیرعامل مورد تاکید قرار گرفته است، مطرح کرد: بر این اساس، در کرمان هم تمام طراحان و مجریان را موظف به اجرای مقررات ملی ساختمان در انجام ساخت و سازها نموده ایم.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان هدف اصلی اجرای این آیین نامه را افزایش کیفیت ساخت و سازها دانست و گفت: با توجه به شرایط زمین شناسی استان کرمان و زلزله خیز بودن این منطقه، احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه بالا بوده و به همین دلیل اجرای این مقررات برای احداث ساختمان هایی مقاوم در استان کرمان ضرورت دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه با همکاری راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری ، اصول ساخت ساختمان های مستحکم در کرمان به طور جدی مورد توجه قرار گرفته، اعلام کرد: کرمان در این زمینه، رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش از تاثیرگذاری دوره های آموزشی در ارتقای سطح آگاهی مهندسان اطلاع داد و اضافه کرد: در سال گذشته، 16 دوره آموزشی ویژه مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی در استان کرمان برگزار گردید.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه، توضیح داد: در حال حاضر، 7681 نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند که از این تعداد، 4359 نفر پروانه اشتغال دارند.

وی با بیان این که 863 دفتر طراحی ساختمان در حوزه نظام مهندسی در استان کرمان فعالیت می نمایند، اضافه کرد: 2586 نفر از مهندسان استان، عضو سازمان های فنی و مهندسی ساختمان بوده و 561 نفر پروانه اشتغال به کار کاردانی دارند.

حاجی زاده از بازرسی های سرزده از فرایند ساخت و سازها اطلاع داد و گفت: مسائل مختلفی در راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی در حال پی گیری است.

الف

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 817

به "کرمان در استانداردسازی ساختمان رتبه برتر کشور را از آن خود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان در استانداردسازی ساختمان رتبه برتر کشور را از آن خود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید