10 مدل بازی برای بچه ها 4 ساله

به گزارش بازیکده، انواع مختلفی از بازی برای بچه ها 4 ساله وجود دارد، ولی باید با بچه ها بازی هایی گردد که رشد شخصیتی و روحی آنان را به همراه داشته باشد. 10 مدل بازی با بچه ها 4 ساله شامل کلاژ، چوب بازی، پختن کیک، نمایش، نقاشی با سیب زمینی، توپ بازی، بازی با خمیر و سنگ، کاغذ، قیچی را بخوانید.

10 مدل بازی برای بچه ها 4 ساله

خبرنگاران | سرویس مادر و کودک - کودک 4 ساله شما از بازی های مختلف و متنوع، لذت بیشتری می برد. آن ها ممکن است برای مدتی به فعالیتی که خودشان علاقه دارند، بپردازند و سپس بازی جدیدی را تجربه نمایند. در این سن شخصیت کودک شما در حال شکل گیری است و در بازی هایی که کودک بیشتر اوقات انجام می دهد، آشکار می گردد. با توجه به مراحل رشد کودک 4 ساله می توانید مناسب ترین بازی ها را برای او در نظر بگیرید.

بازی با بچه ها 4 ساله چه تفاوتی با بچه ها کم سن تر دارد؟

بازی های پیچیده تر

در چهار سالگی کودک به بازی های مشکل تر می پردازد و از مهارت هایش بیشتر استفاده می نماید، نقاشی هایش واضح تر می گردد و چون کودک به سن مدرسه رفتن نزدیک می گردد، بازی هایی راجع به مدرسه هم در او دیده می گردد.

بازی های پیشرفته

در این سن بازی های فیزیکی خشن نیز مشاهده می گردد؛ مخصوصاً در خصوص پسرها، ولی این همواره صادق نیست. این رشد و توسعه احساسات اجتماعی و عاطفی کودک را نشان می دهد.

کتاب ها و تصاویر در بازی های بچه هاه نقش مهمی دارند، زیرا علاقه مندی های بچه ها را دنبال می نمایند. به عبارت دیگر کتاب ها آنچه بچه ها می خواهند بگویند را بیان می نمایند.

بازی با دیگران

در سن 4 سالگی بازی های خیالی کودک از بین می فرایند و بچه ها با همدیگر بازی هایی با قانون هایی عجیب و غریب می سازند. در این سن با دوستان و گروهی بازی کردن نقش مهم تری برای کودک دارد، نه اینکه فقط با خواهر و برادرش بازی کند بلکه کودک تمایل دارد با چندین دوست خود بازی کند.

بهترین بازی برای بچه ها 4 ساله چیست؟

1- ساختن یک کلاژ (تکه چسبانی)

یک برگه کاغذ بردارید سپس از مجلات قدیمی و یا کارت های تبریک تصاویری را برش بزنید و سپس روی کاغذ بچسبانید و یک کلاژ بسازید. این یک بازی سرگرم نماینده عالی برای یک کودک 4 ساله است و تخیل کودک را افزایش می دهد.

2- چوب بازی و پرش از جوی آب

بازی های قدیمی هنوز هم برای بچه ها عالی هستند. از جوی های آب کوچک می توانید بپرید و برنده شوید و به کودک هم یاد بدهید. فقط باید مواظب کودک و آب داخل جوی ها باشید. بچه ها در 4 سالگی عاشق تحرک و فعالیت های فیزیکی هستند.

3- کیک درست کردن برای بازی در خانه با کودک 4 ساله

در این سن درست کردن کیک با کمی یاری می تواند یک بازی سرگرم نماینده و خوشمزه برای کودک باشد. بچه ها می توانند مواد تشکیل دهنده ساده کیک مانند آرد، شکر، تخم مرغ را اندازه گیری نمایند و با هم مخلوط نمایند و یک کیک کوچک درست نمایند. باید در زمان قرار دادن کیک در اجاق به کودک یاری کرد و پس از پختن کیک، اجازه دهیم کودک آن را تزیین کند. این بازی مفاهیمی همچون اندازه، تعداد و تعادل مواد را به او می آموزد.

4- سنگ، کاغذ، قیچی

بازی سنگ، کاغذ، قیچی یک بازی برای بچه ها 4 ساله است که آن ها را با قوانین و مقررات نیز به خوبی آشنا می نماید و با رعایت قوانین است که کودک می تواند، برنده گردد. دستتان را برای شکل سنگ مشت کنید، برای کاغذ کف دست و برای قیچی دو انگشت را باز کنید که شبیه حرف V. گردد و بازی را آغاز کنید. قوانین بازی اینگونه است که کاغذ، سنگ را مغلوب می نماید، قیچی، کاغذ را مغلوب می نماید و سنگ، قیچی را مغلوب می نماید.

5- نمایش؛ یک بازی گروهی کودک 4 ساله

نمایش دادن هم یک بازی برای بچه ها 4 ساله است که می تواند شامل جوک گفتن، پریدن و ژیمیناستیک و ... باشد. نمایش می تواند هم برای کودک شما و هم دیگر بچه ها و هم خود والدین سرگرم نماینده باشد.

6- نقاشی با سیب زمینی

این یک روش ساده و ارزان برای ساختن تصاویر و طراحی های جالب روی کاغذ، کارت و یا حتی پارچه است. در این آموزش بچه ها 4 ساله خلاقیت خود را ارتقا می دهند. برای نقاشی سیب زمینی ابتدا یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید، ولی نیمه ها صاف برش بخورند و سپس یک شکل مانند یک خبرنگاران و یا مثلث بر روی آن برش دهید. این کار را خودتان انجام دهید، زیرا دریافت چاقو برای کودک 4 ساله زود است و ممکن است خودش را زخمی نماید. سپس یک لایه نازک از رنگ را روی سیب زمینی برش داده شده قرار دهید و سپس آن را روی کاغذ بزنید تا شکل آن روی کاغذ چاپ گردد.

7- نمایش مغازه دار

بچه ها در این سن علاقه دارند همه کار های والدین خود را کپی نمایند و نمایش خرید از یک فروشگاه و یا سوپرمارکت برای کودک 4 ساله می تواند لذت بخش باشد. کودک می تواند فروشنده یا خریدار باشد و این نقش را با والدین یا دوستانش انجام دهد. با این بازی مسئولیت پذیری را به کودک 4 ساله خود بیشتر می آموزید.

8- پرتاب توپ

توپ می تواند به عنوان سرگرمی و بازی برای بچه ها 4 ساله بسیار لذتبخش باشد. یک بازی با توپ این است که کودک تمامی توپ های موجود در خانه و حیاط را جمع کند و همه را به سبد مخصوص توپ ها ببرد و یا یک توپ پلاستیکی را برای کودک از فاصله 1 متری پرتاب کنید و او نیز برای شما پرتاب کند، دفعه بعدی از فاصله 2 متری توپ را برای کودک خود پرتاب کنید. این بازی مهارت های حرکتی او را افزایش می دهد.

9- بازی با خمیر

ساختن خمیر و بازی با آن نیز، یک بازی برای بچه ها 4 ساله است. شما می توانید خمیر را خودتان به صورت خانگی درست کنید. برای ساختن خمیر به این صورت عمل کنید که 3 فنجان آرد، 1 فنجان نمک و 2 قاشق چایخوری روغن نباتی را در یک کاسه عظیم با همدیگر مخلوط کنید، سپس چند قطره رنگ غذا و بعد از آن یک فنجان آب سرد نیز به آن اضافه کنید. خمیر بازی خانگی آماده است و کودک می تواند با آن شکل بسازد و لذت ببرد.

10- المپیک های کوچک

بچه ها در 4 سالگی، دوست دارند از لحاظ فیزیکی به چالش کشیده شوند و با دیگران رقابت نمایند. شما می توانید در حیاط یا باغ خود، یک المپیک کوچک برگزار کنید؛ به عنوان مثال یک محوطه را برای دویدن کودک و مسابقه دو آماده کنید و یا هر مسابقه دیگری که به ذهنتان می رسد. این فعالیت را هر زمانی که کودک و یا هم بازی های او بخواهند انجام دهید و هر زمان که می توانید این فعالیت ها را رقابتی تر کنید.

شما چه بازی های مفید دیگری را برای کودک 4 ساله می شناسید که جنبه آموزشی و رشد شخصیتی و مهارتی نیز برای او داشته باشد؟ پیشنهاد می کنیم بازی های خلاقانه برای بچه ها، معرفی 10 بازی جذاب برای 3 تا 6 ساله ها را نیز در خبرنگاران بخوانید و در انتها نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید..

برگرفته از: webmd.boots

منبع: setare.com
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1372

به "10 مدل بازی برای بچه ها 4 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مدل بازی برای بچه ها 4 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید