10 نکته مهم برای خرید و استفاده از ماشین کمپر

به گزارش بازیکده، مردم و گردشگران با روش های مختلف اقدام به گردش و سفر می نمایند، یکی از آن ها سفر با کمپر است. اگر شما جز افرادی هستید که علاقه به فراز و نشیب های غیرمنتظره جاده دارید یا خیلی وقت هست که می خواهید یک کمپر برای خود بخرید این مطلب دقیقا راه چاره نهایی شما است .

10 نکته مهم برای خرید و استفاده از ماشین کمپر

تا آخر این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا کمپر رویاهای خود رو بخرید!!!

چطور براساس احتیاج های تان یک ماشین کمپر بخرید ؟

1-تعداد افراد حاضر در سفر

توجه به این نکته بسیار لازم است؛ زیرا خودرو باید فضای مورد احتیاج شما را برای سفری راحت داشته باشد و بتوانید از آن به صورت بهینه بهره ببرید، تعداد افرادی که قرار است با شما سفر نمایند معین نماینده اندازه ، نوع طراحی ، امکانات داخل کمپر شماست.

باید به این نکات ریز اما مهم نیز توجه کنید که اگر افراد غیربزرگسال (بچه ها) نیز همراه شما هستند ،فضای داخلی کمپر باید کاملا بهینه شده باشد و حتما از دسترس نبودن وسایل غیر ضروری اطمینان حاصل کنید، زیرا برای بچه ها می تواند خطرآفرین باشد.

2-خرید یک کمپر مجهز یا تبدیل یک خودرو ساده به کمپر حرفه ای

راه اول : گردشگران می توانند براساس بودجه ، امکانات و انتظاراتی که از یک کمپر دارند اقدام به خرید نمایند، حتی می توانند اقدام به خرید یک کمپر دست دوم از بازار آزاد نمایند.

راه دوم: اگر بودجه شما محدود است یا امکانات و تجهیزات کمپر ها مورد پسند شما نیست ، می توانید یک ماشین که مناسب کمپر است پیدا کنید سپس آن را خریداری کنید و اقدام به تجهیز کردن آن کنید .

توجه کنید اگر بخواهید خودروی آماده بخرید، باید خود را با شرایط و طراحی داخلی آن سازگار کنید.

اما در صورتی که می خواهید خودروی ساده بخرید و به ماشین ایده آل خود تبدیلش کنید، باید به این نکته توجه کنید که اگر چه دستتان برای طراحی ماشین کاملا باز است، اما باید به هزینه ای که برای خرید وسایل و تجهیزات آن می خواهید بکنید فکر کنید.

در صورتی که اطلاعات کافی تو زمینه تجهیز کردن ماشین ندارید باید از یک فکر متخصص که توی این زمینه تسلط کافی دارد یاری بگیرید؛ زیرا در صورت عدم آشنا نبودن و نداشتن مدیریت هزینه می تواند به شما ضرر وارد کند.

اگر راه چاره دوم رو انتخاب نموده باشید باید هزینه های آن را متحمل شوید.

3-نکات خرید کمپر دسته دوم یا بازسازی آن

زمانی که یک کمپر معمولی خریداری می کنید، باید به مدل ، کیفیت خودرو و میزان سلامت بودن موتور آن توجه کنید. به این نکته مهم توجه کنید که ممکن است گاهی با مسیرهای صعب العبور یا ناآشنا روبرو شوید که پر از دست انداز و چاله هست.

کیفیت فنی موتور و سایر قسمت های ماشین اعم از ترمز ، دنده ، دیسک ، یاری فنر های ماشین و… اهمیت بسیار زیادی دارند.

اگر قصد تبدیل، بازسازی ماشین ساده به ماشین کمپر را دارید ، از ظرفیت و مقاومت ماشین اطلاعات کسب کنید و حتما قبل اقدام برای بازسازی ماشین با یک مکانیک مشورت کنید.

موردی که ذهن افراد را درگیر می نماید تقسیم بندی هزینه ها است. با خودتان تصور کنید که بخش عمده هزینه شما صرف خرید خوردو خواهد شد و می توانید مثل فیلم های تبلیغاتی با حداقل هزینه خودروی خود را به خودرو کمپر رویایی خود تبدیل کنید.

این طرز فکر اشتباه است!!!

اگر طرز تفکر شما این است قطعا در مراحل بازسازی در مدیریت بودجه خود به مشکل خواهید خورد، به همین دلیل شما باید منطقی فکر کنید؛ نصف هزینه خود را صرف خرید خودرو کنید و نصف دیگر را صرف بازسازی و طراحی آن در نظر بگیرید.

4-آب و بنزین را در نظر بگیرید

در خودرو های کمپر بر اساس مدل ، سایز به احتمال زیاد به سرویس بهداشتی و حمام احتیاج دارید یا اینکه حداقل یک شیر برای بیرون خودرو برای پخت پز یا دوش دریافت احتیاج دارید .

به میزان آب مصرفی خود خیلی اهمیت بدهید؛ به این دلیل که در یک دوش 9 دقیقه ای حدود 65 لیتر آب مصرف می گردد. دسته کم دریافت میزان آب قطعا شما را با مسائل زیادی روبه رو می نماید.

قبل از خرید خودرو کمپر خود باید تصمیم گیری لازم کنید.

مخزن آب استیل ضد زنگ با ظرفیت بسیار زیاد احتیاج است. (حجم مخزن با توجه به تعداد افراد و مقصد شما یا مدت زمان سفر باید تعبیه گردد)

اما به جز در نظر دریافت آب ، بنزین هم یکی از آن مسائلی است که باید در تصمیم گیری آن مقدار زیادی تفکر کنید. تعبیه 2 یا 3 باک بنزین اضافه بر روی ماشین حائز اهمیت می باشد.

شما باید میزان مصرف خودرو خود را به صورت دقیق محاسبه سپس براساس فاصله ای که قصد پیموندن آن را دارید حداقل بنزینی که احتیاج خواهید داشت را محاسبه کنید.

حمل بنزین اضافه در داخل گالن های چند لیتری ، در داخل ماشین و در فضای داخلی به دور از دست عموم بسیار مهم است زیرا می تواند خطر آفرین باشد.

5-موتور برق

موتور برق وسیله ای است که در ابعاد و اندازه های مختلف فراوری می گردد، با بنزین یا گازوئیل کار می نماید.

شما قطعا برای سکونت در کوه یا جنگل احتیاج به برق دارید و داشتن یک موتوربرق برای تبدیل انرژی سوخت به برق کاربرد دارد.

وجود یک موتور برق در کمپر شما مهم است ، گفتنی است باتوجه به تعداد روز سکونت سوخت کافی برای موتور برق همراه داشته بشید که دچار کمبود و بروز مشکل نشوید.

6-خرید ماشین های کمپر لوکس پیشنهاد نمی گردد

زمانی که مقصد شما سفر در دل طبیعت است، مسلما در چنین مکان هایی که دور از شهر و امکانات رفاهی ، خدماتی؛ پیدا کردن مراکز مکانیک خودرو چندان کار راحتی نیست. خصوصا اگر همه افراد نیز در این حوزه تخصص ندارند و اگر خودروی شماجز دسته خودروهای کمپر لوکس باشد؛ قطعا دچار مشکل خواهید شد.

ماشین های کمپر ساده تر را برای مسافرت های این چنینی انتخاب کنید، شک نکنید که خودروهای ساده تر هم احتیاجهای شما را برآورده خواهند کرد.

7-انتخاب لوازم آشپزی

در سفر یکی از احتیاج های اولیه درست کردن غذا مورد علاقه است؛ در نظر دریافت آشپزخانه نیز یکی از مواردی است که قبل از خرید خودرو کمپر باید در نظر بگیرید.

در این مرحله باید به درستی تصمیم گیری کنید؛ برخی افراد در طبیعت در کنار آتش طبیعی غذا درست می نمایند، برخی افراد دوست دارند داخل اتومبیل خود آشپزی نمایند و یک کابینت ساده داخل کمپر برای گذاشتن وسایل آشپزی خود کافی است.

برخی از مردم که به سفرهای طولانی مدت می فرایند به یک آشپزخانه با امکاناتی مثل گاز رومیزی و یک یخچال مسافرتی احتیاج دارند. گفتنی است برخوردار بودن از تمام امکانات آشپزخانه هزینه شما را بسیار بالا می برد ، اگر قصد رفتن به سفرهای طولانی رو ندارید می توانید از آن صرف نظر کنید.

8-پمپ آب کمپر

پمپ آب از موارد کاربردی و لازم یک کمپر است ، زیرا شما قطعا برای استفاده از فشار مناسب آب باید از پمپ خوب بهره ببرید به عنوان مثال:

  • شستن دست های خود
  • حمام کردن
  • غذا درست کردن
  • استفاده از سرویس بهداشتی
  • خوردن آب آشامیدنی

احتیاج به یک فشار آب قوی دارید ، تا به راحتی بتوانید احتیاجهای اولیه خود و هم سفرهای خود را در دل طبیعت برآورده کنید.

9-تعمیر ماشین

افرادی که دست به آچار هستند و می توانند از پس تعمیرات هر خودرویی بر بیایند هیچ وقت به مشکل نمی خورند ، در صورتی هم که به مسئله ای برخورد نمایند سریع آن را برطرف می نمایند.

بیشتر افراد هیچ شناختی و درکی از مکانیک و تعمیرات ماشین خود ندارند و این خود باعث بروز مشکل می گردد. زمانی که شما یک خودرو کمپر تهیه می کنید قطعا باید تسلط کافی را بر امکانات خدماتی مثل مکانیک و تعمیرات خودرو داشته باشید.

از طرفی در انتخاب خودرو باید خودروهایی رو انتخاب کنید که با بروز کوچک ترین مسئله ای بتوانید سریع آن را تعمیر کنید.

اغلب خودرو های مدرن با وجود آنکه گران قیمت هستند به ندرت خراب می شوند اما اگر خراب بشوند تعمیرات قطعا احتیاج به حضور متخصص ویژه آن ماشین را دارد و همین مسئله می تواند برای شما مشکل ساز باشد. پس بهتر است به دنبال خودرویی ساده باشید.

10-لوازم یدکی از قلم نیاندازید!!!

در خصوص قبلی راجب مکانیک و تعمیرات کمپر توضیحاتی داده شد.

هر چقدر هم که تعمیرات خودرو ساده باشد گاهی اوقات برای تعمیر خودرو احتیاج به ابزار یا لوازم یدکی آن خودرو خواهید داشت.

ابتدا در خرید خودرو کمپر خود باید این مورد را در نظر داشته باشید که قطعات این خودرو آیا در شهر مختلف کشور وجود دارد ؟ به راحتی یافت می گردد؟ آیا قطعات این خودرو گران است؟

اگر خودرویی که می خواهید آن را خریداری کنید بسیار خاص است قطعا در یافتن لوزام یدکی یا قطعات آن دچار مسائل متفاوت می شوید.

بهتر است از بین خودروهای معمولی تر و رایج در کشور انتخاب و بهره ببرید تا در سفر به مشکل برنخورید.

گفتنی است برخی لوازم یدکی مهم خودرو را همواره همراه خود داشته باشید.

سخن پایانی

همراهان خبرنگاران امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و به شما در خرید کمپر رویایی خود یاری نموده باشیم. بی صبرانه مشتاق هستیم تا به شما یاری کنیم تا سفرهای بهتری را تجربه کنید.

در بخش کامنت نظرات خود را با ما در میان بگذارید

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1595

به "10 نکته مهم برای خرید و استفاده از ماشین کمپر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهم برای خرید و استفاده از ماشین کمپر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید