اعزام جهانی شمشیربازان با کادر ایرانی، با مربیان داخلی نتیجه بهتری گرفتیم

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، بیرکوف آخرین مربی خارجی فعال در شمشیربازی ایران بود که یک ماه پیش ایران را ترک کرد. بیرکوف سال 2005 همکاری با فدراسیون شمشیربازی ایران را شروع کرد و با راهنمایی او، شمشیربازان اسلحه اپه در بازی های آسیایی قطر توانستند دو مدال برنز تیمی و انفرادی به دست بیاورند. البته این مربی برای مقطعی تقریبا یکساله همکاری خود را شمشیربازی ایران قطع کرد و راهی کویت شد اما سال 2009 یعنی چند ماه پیش از بازی های آسیایی گوانجو دوباره بنا به درخواست مدیریت جدید فدراسیون، همکاری خود را از سر گرفت.

اعزام جهانی شمشیربازان با کادر ایرانی، با مربیان داخلی نتیجه بهتری گرفتیم

تقریبا همزمان با شروع دور جدید همکاری های بیرکوف با فدراسیون شمشیربازی، راهنمایی تیم های اسلحه سابر و فلوره نیز به ترتیب بهکرینکوف و باتانوف سپرده شد اما مسئولان طی یک سال گذشته به تدریج به همکاری با این سه مربی خاتمه دادند.

باتانوف سه سال راهنمایی تیم شمشیربازی فلوره ایران را بر عهده داشت تا اینکه تیرماه سال گذشته، مسئولان فدراسیون به همکاری با این مربی خاتمه دادند. کرینکوف هم که جزو مربیان خارجی پرتلاش در شمشیربازی ایران بود اما به لحاظ فنی در سطح خیلی بالا قرار نداشت، یک ماه بعد از او کارش در تیم سابر بدون تمدید قرارداد تمام شد. پس از رفتن او مجتبی عابدینی با راهنمایی پیمان فخری سهمیه بازی های المپیک لندن را گرفت و با همین مربی هم در این بازی ها شرکت کرد.

در این میان بیرکوف به عنوان مربی ورزش سفارت روسیه در تهران انتخاب شد و به همین دلیل طبق روال و قرارداد قبلی همکاری خود با فدراسیون شمشیربازی به عنوان مربی تیم اپه را ادامه داد اما در نهایت به خاطر مسائل ارزی، حدود دو ماه پیش قرارداد وی هم فسخ شد و به کشورش بازگشت.

بدین ترتیب راهنمایی هر سه تیم شمشیربازی در اسلحه های سابر، فلوره و اپه به مربیان ایرانی سپرده شد. مربیانی که به مراتب بهتر از همتایان خارجی خود کار کردند و حداقل توانستند در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا که دو هفته پیش در گوانجو چین به خاتمه رسید، نتایجی بهتر از دوره پیش این رقابت ها بگیرند.

در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا و در اسلحه اپه ، بازیکنان تیم ایران با شکست دادن ژاپن که بعد از 10 سال پیروز به انجام آن شدند و با یک پله صعود نسبت به دوره پیش در رده پنجم ایستادند و در بخش انفرادی هم علی یعقوبیان تا حضور در جمع شانزده بازیکن برتر پیش رفت. البته شاید عملکرد شمشیربازان اپه تا حدی برگرفته از حضور بیرکوف در ایران باشد که تا چندی پیش در ایران بود اما در دو اسلحه دیگر نتایج به دست آمده کاملا متاثر از حضور مربیان ایرانی بود که از سال گذشته راهنمایی شمشیربازان را بر عهده گرفتند.

بر این اساس در اسلحه فلوره تیم ایران در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا پنجم شد در حالیکه در دوره پیش این رقابت ها به عنوان هفتم دست یافته بود. در این میان تیم ایران توانست مقابل قزاقستان و سنگاپور که سال گذشته نتیجه رقابت با آنها را واگذار نموده بود هم صاحب فزونی گردد. ضمن اینکه در بخش انفرادی اسلحه فلوره نیز، شمشیربازان ایران نتیجه ای به مراتب بهتر گرفتند.

در این میان تیم سابر هم عملکردی کاملا بهتر و پیروز تر از سال گذشته داشت و توسط مجتبی عابدینی به مدال برنز بخش انفرادی دست یافت در حالیکه شمشیربازان اسلحه سابر سال گذشته از جمع شانزده بازیکن برتر آسیا بالاتر نیامده بودند. ضمن اینکه سال جاری و در بخش تیمی اسلحه سابر نیز تیم ایران با شکست دادن تیم های قدری همچون چین، چین تایپه و قزاقستان که یک بازیکن روس به خدمت گرفته بود، صاحب مدال نقره شد. (عابدینی بعد از رفتن کرینکوف و با راهنمایی پیمان فخری نیز سهمیه بازی های المپیک لندن را کسب کرد).

حالا تیم های شمشیربازان ایران در آستانه مسابقات قهرمانی دنیای قرار دادند که مردادماه به میزبان مجارستان برگزار می گردد و قرار است مربیان ایران راهنمایی آنها در این رقابت ها را بر عهده داشته باشند چون آنها پاسخ اعتماد فدراسیون را به خوبی دادند و توانستند نتایج خوبی را در آسیا رقم بزنند.

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید این مطلب به خبرنگاران گفت: فدراسیون برای گسترش شمشیربازی از مربیان خارجی از کشورهای مانند ارمنستان و روسیه که قیمت زیادی هم نداشتند، استفاده کرد که نتیجه آن هم گسترش چشمگیر شمشیربازی در کشور بود. در این میان مربیان داخلی هم رفته رفته رشد کردند مانند فخری که یک دوره سه ماه مربیگری در ارمنستان داشت و طاهرخانی و فیض عسگری هم همین طور.

وی توضیح داد: اما بعد از مدتی و به دلیل شرایط بد مالی و ارزی، همکاری با مربیان خارجی را خاتمه دادیم. بدین ترتیب در اسلحه سابر از پیمان فخری استفاه کردیم. در فلوره هم راهنمایی تیم را به آقای اکبری سپردیم. ضمن اینکه قصد داریم محمد میرمحمدی که به تازگی از کویت بازگشته را هم برای مربیگری در این تیم حفظ کنیم. در کنار اینها از سیامک فیض عسگری هم در تیم اسلحه اپه استفاده کردیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: با این مربیان در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی گرفتیم. در واقع آنها پاسخ اعتماد ما را دادند به گونه ای که با اعتماد کامل راهنمایی شمشیربازان در مسابقات قهرمانی دنیا را هم به آنها خواهیم سپرد.

باقرزاده با تاکید بر اینکه به مربیان داخلی اعتقاد داریم، گفت: البته این موضوع دلیلی نمی گردد که دیگر از مربیان خوب خارجی استفاده نکنیم. ما در اسلحه سابر نتایج خیلی خوبی گرفته ایم اما احتیاج است که در فلوره و اپه از مربیان خوب خارجی بهره ببریم. البته فعلا به خاطر شرایط و مشکلاتی ارزی که داریم قادر به جدب مربیان خارجی نیستیم و همکاری با مربیان ایرانی را ادامه می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 325

به "اعزام جهانی شمشیربازان با کادر ایرانی، با مربیان داخلی نتیجه بهتری گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام جهانی شمشیربازان با کادر ایرانی، با مربیان داخلی نتیجه بهتری گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید