اپل می خواهد فراوری آیفون در کشور هند را افزایش دهد

به گزارش بازیکده، در حالیکه شرکت فاکسکان هم اکنون گوشی های آیفون اپل را در چین مونتاژ می نماید، این شرکت چندین مدل آیفون را نیز در کشور هند می سازد. این کار برای جلوگیری از اعمال تعرفه واردات روی دستگاه های وارداتی از چین به هند انجام می گردد.

اپل می خواهد فراوری آیفون در کشور هند را افزایش دهد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

هرچند هند بعد از چین دومین بازار عظیم گوشی های هوشمند دنیاست، اما همچنان یک کشور در حال توسعه محسوب می گردد و درآمد سرانه پایینی دارد. به همین خاطر است که شیائومی با عرضه هندست های مقرون به صرفه خود این کشور توانسته به موفقیت عظیمی دست یابد. اپل نیز در حال فراوری آیفون های قدیمی تر و مالی تر خود در هند است. آیفون های قدیمی تر نه تنها ارزان تر هستند، بلکه فراوری آن ها در این کشور مشتریان را از پرداخت مالیات واردات نیز معاف می نماید. گوشی های آیفون اپل سهم 1 درصدی از بازار اسمارت فون هند را در اختیار دارند.

اپل می خواهد 20 درصد از فراوریات آیفون خود را از چین خارج کند

رویترز به نقل از چندین منبع گفته است که فاکسکان میخواهد برای توسعه یک کارخانه جدید برای فراوری آیفون در جنوب هند حدود 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. اپل، علاوه بر جلوگیری از پرداخت مالیات واردات، به خاطر جنگ تجاری بین چین و آمریکا نیز مصمم است که فراوریات آیفون خود را به تدریج از چین خارج کند. در ماه های اخیر روابط بین آمریکا و چین بسیار پرتنش بوده و دولت ترامپ در هر لحظه می تواند تصمیم بگیرد که روی محصولات واردشده از چین از جمله آیفون ها تعرفه اعمال کند.

در ماه مه سال جاری شایعه ای در هند منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال تبادل نظر با دولت هند است تا 20 درصد از فراوریات آیفون های کنونی را از چین به این کشور منتقل کند. با این کار، حدود 40 میلیارد دلار از فراوری آیفون، در خطوط مونتاژ هندی ساخته خواهد شد. اما سوال عظیم این است که آیا اپل می تواند زنجیره تامین موردنیاز برای فراوری باکیفیت این همه دستگاه آیفون را در هند فراهم کند. مسئله زنجیره تامین، موضوعی است که خیلی ها معتقدند درنهایت کشور ویتنام جایگزین چین در فراوری آیفون خواهد شد.

یکی از منابع مطلع به رویترز گفته است که اپل از فاکسکان خواسته است تا بخشی از فراوریات خود را از چین خارج نمایند. منبع دیگری نیز گفته است که سرمایه گذاری جدید فاکسکان در کارخانه Sriperumbur هند که در حال حاضر آیفون XR را فراوری می نماید بیش از سه سال طول خواهد کشید. فاکسکان میخواهد در این کارخانه سایر مدل های آیفون را نیز مونتاژ کند. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، شش هزار کارگر دیگر در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد. فاکسکان یک کارخانه دیگر نیز در جنوب هند دارد که گوشی های شیائومی را فراوری می نماید.

یکی دیگر از سازندگان قراردادی اپل شرکت ویسترون است که آن هم کارخانه ای در جنوب هند دارد. این مونتاژنماینده تایوانی نیز در حال ساخت یک کارخانه جدید در این کشور برای فراوری آیفون های بیشتر است. هند همچنین کوشش می نماید تا سازندگان چینی گوشی هوشمند را به وسیله برنامه انگیزشی PLI ترغیب به فراوری هندست هایشان در داخل این کشور بکند. سامسونگ نیز میخواهد که از کارخانه ای در نزدیکی دهلی نو برای فراوری گوشی و صادرات آن ها استفاده نماید.

اپل ظاهرا ماه گذشته با زنجیره تامین خود درباره عرضه قطعات لازم برای مونتاژ آیفون SE 2020 در هند صحبت نموده است. این شرکت درنهایت ممکن است هند را تبدیل به یک قطب برای صادرات آیفون هایش کند. به گفته موسسه تحقیقاتی Counterpoint، این موضوع بستگی به زنجیره تامین دارد و اپل با نیروی کار ارزان تر هند نسبت به چین و توسعه تدریجی زنجیره تامین خود در هند قادر به استفاده از این کشور به عنوان یک قطب صادراتی خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1050

به "اپل می خواهد فراوری آیفون در کشور هند را افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل می خواهد فراوری آیفون در کشور هند را افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید