ایموجی هایی که اروپاییان در پیغام ها و کامنت هایشان استفاده نمی نمایند؛ چرا؟

به گزارش بازیکده، یورو نیوز: استفاده از بعضی صورتک های موسوم به ایموجی به وسیله کاربران در جریان برقراری ارتباطات جهانی، بطور قابل توجهی رو به کاهش است. مطالعات نشان داده که بعضی از آنها در معرض انقراض هستند که در ادامه توضیح داده می شوند.

ایموجی هایی که اروپاییان در پیغام ها و کامنت هایشان استفاده نمی نمایند؛ چرا؟

ایموجی های دودو، بز کوهی و امید از جمله ایموجی هایی هستند که استفاده از آنها تقریبا در دنیا متوقف شده و به عبارت دیگر منقرض شده اند. اکنون آنالیز های شرکت امریکایی Superside نشان داده که چند ایموجی دیگر نیز به زودی به این جمع می پیوندند.

در واقع در جریان تحقیقات این شرکت، اندازه استفاده از 100 ایموجی برتر در سراسر دنیا به یاری نرم افزار Keyword Tool مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

این تحقیقات نشان داد که اندازه استفاده از 14 ایموجی در سراسر دنیا رو به کاهش است و در صدر آنها نیز ایموجی اوکی (????) وجود دارد. رتبه استفاده از این ایموجی از سال 2013 میلادی تا به امروز 66 پله کاهش یافته است.

ایموجی ???? که نماد شرمندگی و خجالت است، در جایگاه دوم قرار گرفته است و ایموجی ???? که در واقع شخصی هر دو دستش را به نشانه شادی بالا می برد، در جایگاه سوم کمترین اندازه استفاده است.

ایموجی ???? که برای پوزخند است در ایالات متحده، بریتانیا و اسلواکی کمتر از دیگر کشورها استفاده می گردد و رتبه اول در معرض خطرترین ایموجی ها را در این کشورها به خود اختصاص داده است.

در سراسر اروپا بویژه در فرانسه و آلمان، کمترین استقبال از ایموجی جیغ (????) شده و به آرامی در حال ناپدید شدن است. اندازه استفاده از این ایموجی 47 درصد کاهش یافته است.

در ایرلند، یونان، ایسلند و چک استفاده از ایموجی اوکی (????) رو به افول است.

علت کاهش استفاده از این ایموجی ها چیست؟

اولین علت، طراحی ایموجی های جدیدتر است و دیگر اینکه بعضی از گروههایی که اقدام به نفرت پراکنی در شبکه های مجازی می کردند، بعضی از ایموجی ها را نیز ضمیمه محتواهای خود می کردند و به این تریتب استفاده از آن ایموجی ها به تدریج کاهش یافت.

بطور مثال ایموجی های کیسه پول را با محتواهای یهودستیزی و ایموجی اوکی را با محتواهایی درباره رجحان سفیدپوستان منتشر می کردند.

پیش از این نظرسنجی موسسه آنلاین آلمانی Statista در سال 2023 میلادی نشان داده بود که از هر 10 مرد یک نفر و از هر بیست زن یک نفر گفتند که هرگز از ایموجی ها استفاده نمی نمایند.

نظرسنجی YouGov نیز نشان داده که با افزایش سن، استفاده از ایموجی ها کاهش می یابد؛ به طوری که 15 درصد از افراد 65 سال به بالا اعلام کردند هرگز از ایموجی ها استفاده نکردند. این رقم در میان پاسخ دهندگان در سنین 18 تا 44 سال تنها 3 درصد بوده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 مرداد 1403 بروزرسانی: 14 مرداد 1403 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2264

به "ایموجی هایی که اروپاییان در پیغام ها و کامنت هایشان استفاده نمی نمایند؛ چرا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایموجی هایی که اروپاییان در پیغام ها و کامنت هایشان استفاده نمی نمایند؛ چرا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید