اینجا با آتش گوگرد ماهی می گیرند

به گزارش بازیکده، روشنایی برای بسیاری از ماهی ها، درست مثل پروانه و حشرات پرنده جذاب است. تمام ماهیگیرهای جهان برای جمع کردن همه ماهی ها در یک جا و برای صید کردنشان از این روش استفاده می نمایند. بیشتر ماهی هایی که با استفاده از نور و روشنایی صید می شوند مانند شاه ماهی، ماهی خالخالی، شاه ماهی کوچک، ماهی کولی و ساردین جزو ماهی های دریایی محسوب می شوند. این ماهی ها بیشتر اوقات در نزدیکی سطح آب شنا می نمایند که همین موضوع سبب می گردد صید کردن آنها آسان باشد. در دوران گذشته ماهیگیرها از چراغ های روغن سوز یا مشعل های سوزان استفاده می کردند. ماهیگیرهای امروزی از روشنایی الکتریکی که توسط مولدهای دیزلی فراوری می گردد، استفاده می نمایند. اما تعداد اندکی از ماهیگیرهای تایوانی همچنان به سنت گذشته ادامه داده اند و از آتش افروخته شده با یاری مواد شیمیایی نظیر گوگرد در ته شاخه های درخت بامبو استفاده می نمایند تا هزاران ماهی ساردین را به سطح آب بکشانند.

اینجا با آتش گوگرد ماهی می گیرند

تقریبا هر شب حدودا 300 قایق ماهیگیری از ساحل شمال شرقی تایوان حرکت می نمایند تا به جستجوی ماهی های ساردین بروند اما طبق گزارش رویترز در سال 2016 امروزه تنها 3 قایق ماهیگیری طبق همان روش سنتی ماهیگیری یعنی افروختن آتش استفاده می نمایند. تقریبا 30 ماهیگیر باقی مانده اند و آن ها قایق ها را از منطقه جینشان (Jinshan) در شمال چین تایپه راهنمایی می نمایند و یک برنامه فصلی 3 ماهه از ماه می تا جولای دارند و در این بازه زمانی می توانند با استفاده از آتش، ماهی ساردین بگیرند.

ماهیگیرها در طول این بازه زمانی هر شب 6 ساعت از وقت خود را در دریا می گذرانند. شب های مناسب ماهیگیری ممکن است بتوانند حدود 3 تا 4 تن ساردین بگیرند که این میزان بیشتر از 4500 دلار برای آن ها درآمدزایی دارد که در واقع این مبلغ یک مقدار بسیار اندک از درآمد صنعت بزرگ ماهیگیری است.

جوانان علاقه ای به ادامه دادن سنت های قدیمی پدران خود ندارند زیرا از نظر آن ها روش های قدیمی خسته نماینده بوده و درآمدزایی روش های قدیمی نیز ناپایدار است. آن ها بیشتر مایل هستند که در کشتی های جدید ماهیگیری کار نمایند زیرا این کشتی ها از روشنایی های الکتریکی برای جذب ماهی ها استفاده می نمایند و پرداختی های خوبی دارند. در نتیجه تمام ماهیگیرهایی که هنوز از مشعل های آتشین استفاده می نمایند بالای 60 سال سن دارند.

دولت فعلی به منظور تشویق ماهیگیرهای بومی برای استفاده از تکنیک های قدیمی یک معافیت مالیاتی جزئی برای این افراد در نظر گرفته است. اما مقدار این معافیت ها میزان کسری سود ماهیگیری با استفاده از روش روشن کردن آتش یعنی روش سنتی را جبران نمی کند.

چند سال قبل دولت جشنواره سالانه ماهیگیری با آتش گوگرد را در منطقه جینشان برپا کرد تا به رواج این سنت قدیمی یاری کند و نسبت به کم اهمیت شدن این روش به افراد بومی هشدار دهد. امروزه، قایق های تفریحی، گردشگران و عکاسان مشتاق را به کنار قایق های سنتی ماهیگیری با استفاده از برافروختن آتش می برند تا علاقمندان از نزدیک فرصتی برای دیدن این منظره منحصر به فرد داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 583

به "اینجا با آتش گوگرد ماهی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا با آتش گوگرد ماهی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید