فصل داغ ورزشی 10 هزار دانش آموز پسر و دختر

به گزارش بازیکده، به دنبال برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با مشارکت 4.5 میلیون دانش آموز سراسر کشور، سی امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر و سی وششمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر کشور با حضور بیش از 10 هزار دانش آموز ورزشکار از اول تا سی ام مرداد 1398 به میزبانی پنج استان گیلان (رامسر)، اردبیل، اصفهان، سمنان و چهال محال و بختیاری برگزار می گردد.

فصل داغ ورزشی 10 هزار دانش آموز پسر و دختر

به گزارش خبرنگاران، مسابقات ورزشی سال تحصیلی 98-97 به دو بخش تقسیم شد، بخش اول در دهه فجر به مناسب فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رشته های بسکتبال سه نفره، کشتی پهلوانی، کبدی و لنگ (بخش پسران) و بسکتبال سه نفره، کبدی و لنگ (بخش دختران) به میزبانی سه استان قم، خراسان رضوی و هرمزگان برگزار گردید. در مسابقاتی که در قم نیز به مناسبت دهه فجر برگزار گردید 1020 دانش آموز پسر، در مسابقات دختران در خراسان رضوی 682 دانش آموز دختر و در رشته فوتبال در هرمزگان 520 دانش آموز پسر متوسطه دوم شرکت کردند و در مجموع این رقابت ها با حضور نزدیک به 2300 دانش آموز برگزار گردید.

برنامه ریزی برای ادامه رقابت ها و در واقع بخش دوم مسابقات در تابستان امسال است. این رقابت ها در رشته های تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، دو و میدانی، شنا، ژیمناستیک، فوتسال، والیبال و هندبال برای دختران و پسران برگزار می گردد. مسابقات از یک مرداد در گیلان و همینطور در اردبیل و دیگر استان ها شروع می گردد به همین ترتیب تا انتها مرداد رقابت ها ادامه دارد.

لازم به ذکر است میزبان رقابت ها استان گیلان است، اما مسابقات در ارودگاه شهید چمران رامسر برگزار خواهد شد که یک هزار و 83 دانش آموز در آن حضور پیدا خواهند کرد. در این اردوگاه رشته های تنیس، بدمینتون و شطرنج برای دختران و پسران متوسطه اول برگزار می گردد؛ در چهارمحال و بختیاری نیز در رشته های شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک هزار و 105 نفر دانش آموز شرکت نماینده به رقابت می پردازند. همچنین در سمنان که رقابت های فوتسال متوسطه دوم و والیبال متوسطه اول در بخش دختران برگزار خواهد شد 654 نفر حضور دارند و در اردبیل که فوتسال متوسطه اول پسران و والیبال متوسطه دوم پسران انجام می گردد 806 نفر حاضر خواهند شد.

همچنین در اصفهان که هندبال متوسطه اول پسران، تنیس روی میز متوسطه دوم برای پسران و همینطور هندبال متوسط اول برای دختران و تنیس روی میز دختران متوسطه دوم برگزار می گردد 1110 دانش آموز شرکت نماینده حضور پیدا می نمایند.

در ادامه روند برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان کشور، استان گیلان در محل مجموعه ورزشی کشوری رامسر از نهم مردادماه امسال میزبان دانش اموزان ورزشکار دختر کشورمان در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج خواهد بود. در این رقابت ها بیش از 1000 ورزشکار و عوامل فنی و اجرائی حضور خواهند داشت و به منظور کشف استعداد های برتر این دانش اموزان نمایندگانی از کمیته استعداد یابی فدراسیون های مرتبط مسابقات این دانش اموزان را رصد خواهند کرد.

با انتها مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر کشور در رامسر تیم های گیلان، قم و خراسان رضوی عنوان های نخست رشته های شطرنج، تنیس روی میز و بدمینتون دست یافتند. در رشته های شطرنج، تنیس روی میز و بدمینتون در مقطع متوسطه اول برگزار گردید، در مسابقات شطرنج دانش آموزان پسر کشور که با حضور 26 تیم و 130 شطرنج باز در 7 دور به روش سوئیسی برگزار گردید، تیم استان گیلان قهرمان این رقابت ها شد و تیم های اصفهان و همدان رتبه های دوم وسوم را از آن خود کردند. در بخش انفرادی امیر رضا پورآقا بالا از آذربایجان شرقی به عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات شناخته شد.

در رقابت های تنیس روی میز که با حضور 26 تیم برگزار گردید، در بخش تیمی استانهای قم، مرکزی و آذربایجان شرقی مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در بخش انفرادی مبین علیپور از آذربایجان غربی مدال طلا، سید محمد امین صمدی از تهران مدال نقره و ارشیا عنایت زاده از خوزستان و محمد جواد سهرابی از مرکزی نشان های برنز را از آن خود کردند. در قسمت دوبل تنیس روی میز هم پارسا نوروزی (مازندران) و سید علی سجادیان از قم مقام اول، ارشیا عنایت زاده و پوریا حیدرپور از خوزستان مقام دوم و سید محمد امین صمدی و پرهام اشرفی از تهران نشان برنز را به دست آوردند.

در رشته بدمینتون تیم های خراسان رضوی، فارس و زنجان و یزد به ترتیب عناوین اول تا سوم (مشترک) تیمی را کسب کردند. در قسمت انفرادی محمد زرچی از خراسان رضوی، علی حیاتی از کرمانشاه و نیما خدایاری از زنجان و امیر رجب لو از گلستان(مشترک) به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند. در بخش دوبل بدمینتون نیز محمد رضا مینا و رضا شعیب پیشه از فارس رتبه اول، عرفان قربانی و اشکان رمضانپور از مازندران رتبه دوم و علی مهدی نیا، احمد رضا شعبانی از مازندران و عرفان محیطی و یاسین طلایی از یزد مقام های سوم مشترک را از آن خود کردند.

همچنین تیم های آذربایجان شرقی در رشته بدمینتون، بوشهر در رشته تنیس روی میز و استان البرز در رشته شطرنج جام اخلاق این مسابقات را بالای سر بردند.

باید اظهار داشت که مسابقات دانش آموزی سال گذشته با هماهنگی با دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی برگزار گردید که با حضور استعدادیاب های آن ها در نهایت از بین دانش آموزانی که در رقابت ها حضور یافتند، 720 دانش آموز در رشته های مختلف به عنوان استعدادهای برتر ورزش دانش آموزی و ورزش پایه شناسایی و به فدراسیون ها معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 201

به "فصل داغ ورزشی 10 هزار دانش آموز پسر و دختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل داغ ورزشی 10 هزار دانش آموز پسر و دختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید