بهترین مکان خانه برای قرار دادن روتر بی سیم کجا است؟

به گزارش بازیکده، روتر بی سیم را باید به اتاق خواب خودمان ببریم یا در آشپزخانه نصب کنیم؟ در اتاق نشیمن و سالن بهتر آنتن دهی می نماید یا در کنار پنجره؟ باید روی زمین باشد یا بالای کمدی و نزدیک به دیوار؟

بهترین مکان خانه برای قرار دادن روتر بی سیم کجا است؟

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

اینها پرسش هایی است که شاید برای بسیاری از مردم هنگام خرید یک روتر بی سیم یا مودم روتر مطرح شود. اتفاقا محل نصب روتر اهمیتی بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می کنید.

یافتن مکان مناسب برای روتر می تواند به طور مستقیم روی سرعت اینترنت و وای فای، قدرت سیگنال ها، آنتن دهی بهتر و برطرف بعضی مسائل مانند قطع شدن وای فای یا نقاط کور وای فای زیادی در خانه تاثیرگذار باشد.

در همه مطالب آموزشی و ترفندهای افزایش سرعت وای فای، افزایش سرعت اینترنت، بهبود سیگنال و آنتن دهی، به مکان مناسب روتر بی سیم اشاره شده است. ما در زیر به 7 نکته مهم در ارتباط با محل قرارگیری روتر بی سیم یا مودم روتر اشاره می کنیم:

7 نکته مهم برای انتخاب محل نصب روتر

1- روتر بی سیم را جایی قرار دهید که همه اعضای خانواده بدان دسترسی داشته باشند یا بتوانند با قرارگیری در نزدیک آن، از اینترنت استفاده نمایند. بهترین مکان برای نصب روتر در همان اتاق نشیمن یا سالن اصلی خانه است.

2- اطراف روتر بی سیم باید کاملا باز و آزاد باشد. از نزدیک کردن روتر به دیوار، گوشه ها، پنجره ها و فضاهای محصور شده کاملا جلوگیری کنید. باید سیگنال ها روتر بی سیم در همه جهت ها انتشار پیدا نمایند.

3- حتما روتر بی سیم را 1 الی 1.5 متر بالاتر از سطح زمین نصب کنید. مدل انتشار امواج رادیویی به گونه ای است که بیشتر به سوی زمین است. روتر بی سیم نه باید خیلی بالا نصب شود یا روی زمین قرار گیرد. در هر دو صورت سیگنال دهی ضعیفی خواهد داشت.

4- روتر بی سیم یا مودم روتر نباید نزدیک وسایل الکترونیکی باشد که امواج رادیویی از خود منتشر می نمایند. تلفن های ثابت رومیزی بی سیم، مایکروویو، تلویزیون های با آنتن های قوی و دیگر وسایل الکترونیکی را از روتر بی سیم دور کنید.

5- تا حد امکان به وسایلی نزدیک باشد که باید با کابل شبکه به اینترنت وصل شوند. باید سعی کنید کابل کشی در خانه را به حداقل برسانید.

6- از قرار دادن روتر بی سیم در کمد، بالای کمد، کابینت های آشپزخانه، زیر میز و پنجره خودداری کنید. این محیط ها باعث از دست رفتن بعضی از سیگنال های رادیویی وای فای شده و سرعت اینترنت و وای فای را کاهش می دهند.

7- آنتن های روتر بی سیم را باید در همه جهت ها تنظیم کنید و فقط در یک جهت خاص نباشند. یک آنتن را عمودی و دیگری را افقی قرار دهید تا مدل انتشار سیگنال ها متفاوت باشد و هر دستگاهی بتواند با بالاترین سرعت به وای فای وصل شود.

اگر تا به حال تصور می کردید روترهای بی سیم باید یک جعبه مشکی شیک با چند شاخک و چراخ چشمک زن باشند؛ این طراحی روتر بی سیم شما…

تا کنون چندین ترفند برای افزایش سرعت اینترنت روی گوشی های اندرویدی روی سایت شبکه چی آموزش دادیم. برای نمونه می توانید به مطلب 6 ترفند افزایش سرعت…

کاربران زیادی از کاهش سرعت وای فای در بعضی زمان های روز شاکی هستند. غالبا هم این زمان ها تصادفی هستند و نمی توان برای آن ها الگوریتم خاصی پیدا…

مودم های همراه و فورجی قابلیت روتری و وای فای دارند تا کاربران بتوانند گوشی تلفن همراه، نوت بوک، کامپیوتر، تبلت و دیگر تجهیزات خود را به آن ها…

قابلیت هات اسپات گوشی ها باعث شده همواره و در هر لحظه به اینترنت دسترسی داشته باشیم و سریعا اینترنت موبایل را روی دستگاه های دیگری مانند لپ تاپ،…

پلیس شهر فلوریدا گزارش داد مجادله و درگیری دو دختر بر سر مودم منجر به قتل شده است. آلیسون دیابین 22 ساله با یکی از…

همواره تصور ما از یک روتر بی سیم، دستگاهی بزرگ با چندین شاخک و درگاه و کابل است. دستگاه هایی که باید بخشی از میزکارمان را اشغال…

بسیاری از اوقات، سرعت کند وای فای یا قدرت پایین سیگنال دهی آن به خود روتر یا تنظیمات آن و مکانی که نصب شده برمی شود. ممکن است…

منبع: شبکه چی
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 543

به "بهترین مکان خانه برای قرار دادن روتر بی سیم کجا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان خانه برای قرار دادن روتر بی سیم کجا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید