تأکید بر مواضع اصولی روسیه در زمان سفر اردوغان به مسکو

به گزارش بازیکده، سخنگوی کرملین تأکید کرد، مواضع مسکو در زمان سفر اردوغان، همانطور که قبلاً رئیس جمهور و وزیر خارجه گفته اند، مبتنی بر پایبندی به توافقات سوچی درباره ادلب و حمایت از تمامیت ارضی سوریه و مبارزه ارتش سوریه با تروریست هاست.

تأکید بر مواضع اصولی روسیه در زمان سفر اردوغان به مسکو

با هزینه تور عمان 99 از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز، دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که در جریان سفر رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه به مسکو در تاریخ 5 مارس (15 اسفند)، طرف روسی همچنان از مواضع اصولی که قبلاً توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در رابطه با اوضاع سوریه اعلام شده ، پیروی خواهد نمود.

پسکوف گفت: ما همچنان به توافقات اجرا شده در سوچی پایبند هستیم و از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم. ما از دولت قانونی سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم.

سخنگوی کرملین در تفسیر وخامت اوضاع کنونی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه نیزیادآور شد که اقدامات روسیه بر اساس داده ها و ارزیابی های کارشناسان نظامی راهنمایی می شوند.

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره تصمیم مقامات آنکارا برای گسترش عملیات ارتش ترکیه در خاک سوریه، پاسخ داد که نظامیان روسی در تماس نزدیک و دائم با همتایان ترک خود هستند، ولی جزییات بیشتر درباره شرایط ادلب پس از مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه تعیین می گردد .

وی اضافه نمود: مسئله مهم این است که ما روی مذاکرات آینده بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان تمرکز می کنیم که پیش از این از انجام آن اطلاع داده بودیم و بعد از این ملاقات، جزییات بیشتری درباره اوضاع ادلب تعیین خواهد شد.

پیش از این دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه تایید کرد که اردوغان برای مذاکره با رئیس جمهوری روسیه درباره شرایط ادلب، 5 ماه مارس به مسکو سفر می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 705

به "تأکید بر مواضع اصولی روسیه در زمان سفر اردوغان به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر مواضع اصولی روسیه در زمان سفر اردوغان به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید