تا حالا فکر نموده اید که فیلرهایی که برای زیبایی می زنید کجا می روند؟ MRI دکتر کامی پارسا از یک زن 33 ساله به صورت جالبی این محل ها را نشان می دهد

به گزارش بازیکده، یک جراح پس از اینکه از یک زن MRI گرفت، متوجه شد که فیلرها که عمدتا از اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) تشکیل شده اند، بعد از گذشت سال ها کجا می روند. این تصویربرداری معین کرد که آنها به محل های دیگر مهاجرت می نمایند و حتی اندازه آنها بیشتر می گردد. در صورتی که قبلا هزاران نفر تصور می کردند که این فیلرها حل می شوند.

تا حالا فکر نموده اید که فیلرهایی که برای زیبایی می زنید کجا می روند؟ MRI دکتر کامی پارسا از یک زن 33 ساله به صورت جالبی این محل ها را نشان می دهد

فیلرهای پوستی و کارکرد آنها

فیلرهای پوستی (Dermal Fillers) مواد ژل مانندی هستند که زیر پوست تزریق می شوند تا حجم از دست رفته را بازگردانند، چین و چروک را کاهش دهند و یا برجستگی های دلخواه را واضح تر نمایند. طبق گزارش ها، بیش از ده ها میلیون نفر در دنیا این درمان را برای جوان تر به نظر رسیدن، انجام می دهند.

محبوب ترین نوع فیلرهای تزریقی

محبوب ترین نوع فیلرهای تزریقی از اسید هیالورونیک ساخته شده اند و معمولاً به عنوان گزینه ای موقت شناخته می شوند. فیلرهای اسید هیالورونیک به طور معمول بین 6 تا 18 ماه دوام دارند.

نتایج MRI به وسیله دکتر کامی پارسا

دکتر کامی پارسا (Dr. Kami Parsa)، جراح اوکولوپلاستیک (Oculoplastic Surgeon) مستقر در بورلی هیلز، کالیفرنیا، با انتشار ویدئویی در صفحه تیک تاک خود نشان داد که چگونه مواد تزریقی در صورت بیمار طی سال ها تغییر محل می دهند.

جزئیات کار او

بیمار، زنی 33 ساله، طی شش سال گذشته بیش از 12 سی سی (12 میلی لیتر) از فیلر اسید هیالورونیک تزریق نموده بود. در این ویدئو که بیش از 7.2 میلیون بازدید داشته، نقاط سبز محل های به جای مانده اسید هیالورونیک هستند

شرحات دکتر پارسا درباره یافته ها

دکتر پارسا شرح می دهد که پس از انجام تحلیل حجمی (Volumetric Analysis) و مقدار گیری مقدار فیلر بیمار، حجم ماده به 28 سی سی رسید. او اضافه کرد که این یافته ها نشان می دهد که فیلرهای اسید هیالورونیک آبدوست (Hydrophilic) هستند، به این معنا که آنها آب را به سمت خود می کشند و جذب می نمایند و همین باعث توسعه یافتن آنها در بافت ها می گردد.

واکنش ها و نگرانی ها

این MRI نگرانی هایی را برانگیخت، از جمله یک کاربر تیک تاک که گفت: من نمی بینم چگونه این می تواند سیستم لنفاوی (Lymphatic System) را کاملاً تخریب نکند. دیگران نیز پرسش هایی در خصوص استفاده گسترده از این محصولات بدون هشدار مناسب مطرح کردند.

تاثیر فیلرها بر چهره و نتیجه گیری

این تحقیق نشان داد که با احتساب آبی که فیلرهای اسید هیالورونیک جذب می نمایند، حجم پرنماینده ها دو برابر می گردد. این یافته ها باعث برانگیختن نگرانی هایی درباره استفاده گسترده از فیلرها و تأثیرات طولانی مدت آنها شد. بعضی از کاربران بعلاوه تجربه های خود را درباره ماندگاری فیلرها به اشتراک گذاشتند، بیان کردند که فیلرهای آنها نیز بعد از سال ها حل نشده اند.

نظرات دیگر پزشکان

پزشکان و متخصصان زیبایی نیز در این باره اظهار نظر کردند. خبرنگاران زیبایی شرح داد که استفاده بیش از حد از بوتاکس (Botox) و فیلرها (به صورت غیرعلمی) می تواند به ضعف شدید عضلات (در خصوص اولی) و مشکلاتی در حالت چهره و ظاهری غیرطبیعی گردد.

پس احتیاج به دقت و مشاوره بیشتر با متخصصان زیبایی برای انتخاب و استفاده از این محصولات وجود دارد و نباید بی جهت اصرار به تزریق حجم بیشتر کرد و از سوی دیگر پزشکان هم نباید تسلیم درخواست غیرمنطقی شوند.

از منظر اجتماعی هم باید زیبایی شناسی مان را مورد تجدید نظر قرار بدهیم و از خود بپرسیم که چه شده که مقداری همگام سن به نظر رسیدن، نامطلوب شده و چرا حذاب به نظر رسیدن با لبخند و گفتار و کردار تحلیل رفته و جای خود را به صورت ماسکه یکسان اغراق شده، داده.

صد البته استفاده معتدل از این روش ها و یا رفع کردن تروماهای فیزیکی، کاری ارزشمند است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 تیر 1403 بروزرسانی: 26 تیر 1403 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2261

به "تا حالا فکر نموده اید که فیلرهایی که برای زیبایی می زنید کجا می روند؟ MRI دکتر کامی پارسا از یک زن 33 ساله به صورت جالبی این محل ها را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا حالا فکر نموده اید که فیلرهایی که برای زیبایی می زنید کجا می روند؟ MRI دکتر کامی پارسا از یک زن 33 ساله به صورت جالبی این محل ها را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید