توسعه روزبازارهای کرج نیازمند تأمین زمین است

به گزارش بازیکده، عباس وحیدی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص جانمایی روز بازارها در سطح شهر کرج گفت: در برخی محلات این کلان شهر بر اساس رسالت سازمانی ما بازارچه هایی تحت عنوان روزهای هفته ازجمله جمعه بازار یا چهارشنبه بازار دایر شده است که توسط پیمانکارانی مشخص شده موضوع نظارت و ساماندهی بر این روز بازارها انجام می گردد.

توسعه روزبازارهای کرج نیازمند تأمین زمین است

وی گفت: در مناطقی از شهر کرج مانند مناطق 5 و 6 به لحاظ مباحث اقتصادی و معیشتی شاهد پهن کردن بساط دست فروشان و افزایش این پدیده بوده ایم و این موضوع موجب شده است که روز بازارها و یا بازارچه هایی در سطح این مناطق شهری کرج برای ساماندهی دست فروشان فعال گردد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در ایجاد فضاهای جدید برای برپایی بازارچه ها میزان درخواست های شهروندان آنالیز می گردد تا بر اساس آن برای مکان سنجی و پیاده سازی این پروژه ها اقدام گردد، اضافه کرد: در حال حاضر تأمین زمین به عنوان فضای لازم برای گسترش روز بازارها و یا بازارچه های موقت و دائمی یکی از چالش های ما در این زمینه است؛ چون اراضی در اختیار نداریم که برای افزایش فعالیت بیشتر این نوع بازارها اختصاص دهیم.

اختصاص زمین به روزبازارها با مشکل روبرو است

وحیدی در ادامه گفت: زمین های تحت مالکیت شهرداری کرج برای توسعه شهر اختصاص می یابد و یا در قالب تهاتر برای انجام پروژه ها از واگذاری این اراضی استفاده می گردد؛ درنتیجه بحث اختصاص زمین برای روز بازارها یا بازارچه ها که به نحوی در راستای یاری به فعالیت های معیشتی دست فروشان است کمی مشکل می گردد.

وی در خصوص فعالیت بازارهایی ازجمله بازارچه پونه در منطقه پنج کرج که اقدامی عملیاتی به منظور ساماندهی دست فروشان آنجا ازجمله محدوده 45 متری گل شهر بوده است، گفت: زمین آنجا هم مالک شخصی دارد و طبق مذاکراتی که شهرداری در این خصوص انجام داده است به صورت ماهانه بابت استقرار دست فروشان در آنجا به شخص مالک اجاره بها پرداخت می گردد و یک پیمانکار هم برای نظارت بر این کار معین شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج از پیگیری های لازم برای ایجاد یک بازارچه های دائمی یا موقتی ویژه فعالیت زنان سرپرست خانوار در سطح شهر کرج سخن گفت و اضافه کرد: در این خصوص طی جلساتی که با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز داشته ایم به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداخته ایم.

وحیدی اعلام کرد: پیشنهاد ما در این رابطه جانمایی محل هایی در سطح بوستان ها و یا فضاهای سبز کرج است و یا در سالن هایی از شهر که مدتی است بدون استفاده مانده است می توانیم از این مکان ها به طور موقت برای ایجاد بازارچه ها یا نمایشگاه های ویژه عرضه و فروش محصولات دستی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.

وی به دستورالعمل اجرایی دولت مبنی بر ساماندهی مشاغل شهری و صنوف و ابلاغ اجرای آن به کارگروه تخصصی ساماندهی در اواخر سال گذشته اشاره نمود و ادامه داد: در کنار فعالیت این کارگروه ملی و کشوری مقرر شد تا در شهرستان نیز کارگروه های علمی تشکیل گردد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج اشاره نمود: در کارگروه های شهرستانی ساماندهی مشاغل شهری یکسری از نهادهای اجرایی ازجمله شهرداری کرج، اتاق اصناف شهرستان، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هم عضو هستند و به یقین در قالب این جلسات به طرح موضوعات مختلفی ازجمله ایجاد بازارچه هایی برای فعالیت زنان سرپرست خانوار در شهرها رسیدگی می گردد.

وحیدی با تأکید بر اینکه ایجاد بازارچه های دائمی و موقت در شهر کرج که اقدامی برای یاری به معیشت مردم است به همکاری های فرا سازمانی و مشارکت چندین نهاد اجرایی استان احتیاج دارد، اضافه کرد: به یقین باهم افزایی ادارات مختلف در این مباحث نتایج بهتری در خصوص ساماندهی چنین مشاغلی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 47

به "توسعه روزبازارهای کرج نیازمند تأمین زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روزبازارهای کرج نیازمند تأمین زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید