توسعه ماهواره هایی برای شناسایی بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای

به گزارش بازیکده، دانشمندان قصد دارند تا در آینده مجموعه ای از ماهواره ها را برای شناسایی بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای توسعه و پرتاب کنند.

توسعه ماهواره هایی برای شناسایی بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای

به گزارش خبرنگاران، تولید گازهای گلخانه ای مانند متان اغلب دست کم گرفته می شود اما با ماهواره هایی که دانشمندان در آینده پرتاب خواهند کرد می توان میزان دقیق این گازها را اندازه گیری کرد.

تغییر آب و هوا موضوعی جدی است. دانشمندان ناسا گرمای جهانی را به گسترش انسانی اثر گلخانه نسبت داده اند. اثر گلخانه یک فرایند طبیعی است که سطح زمین را گرم می کند. هنگامی که خورشید به جو زمین می رسد ، مقداری از آن انرژی به فضا بازتاب می یابد ، در حالی که بقیه توسط گازهای گلخانه ای جذب و مجدداً تابیده می شوند.

با این حال ، بشر به دلیل فعالیت هایی از جمله سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ ، نفت و همچنین گاز طبیعی و فرایند پاکسازی زمین های کشاورزی ، این روند طبیعی را بیش از پیش تشدید کرده است. این امر غلظت گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد که به نوبه خود سبب گرم شدن زمین می شود. اخیرا دانشمندان اعلام کرده اند قصد دارند در آینده گروهی از ماهواره ها را به فضا پرتاب کنند تا بتوانند بیشترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای را ردیابی کنند.

اکنون گازهای گلخانه ای شامل گازهایی مانند دی اکسید کربن ، متان و اکسید نیتروژن هستند. این ماهواره ها که با همکاری بیش از ده ها دولت و شرکت در حال توسعه هستند ، قادر به اندازه گیری گازهای گلخانه ای خواهند بود. هدف نهایی این پروژه شناسایی بعضی از کشورها ، صنایع و شرکت هایی است که بیشترین گازهای گلخانه ای را تولید می کنند.

به گفته مارک براون اشتاین (Mark Brownstein) ، معاون ارشد صندوق دفاع از محیط زیست آمریکا فناوری های مبتنی بر فضا به دانشمندان این امکان را می دهند تا گازهای گلخانه ای را به سرعت و راحت اندازه گیری کنند.

چندی پیش صندوق دفاع از محیط زیست آمریکا خاطرنشان کرد ماهواره ای موسوم به متان ست (MethaneSAT) طراحی کرده است و آن را در سال 2021 پرتاب خواهد کرد. وظیفه این ماهواره بررسی انتشار گاز متان است.

تولید گازهای گلخانه ای همچون متان در بعضی مواقع توسط دولت ها و صنایع مختلف دست کم گرفته می شود. ماهواره هایی از این دست قادر به شناسایی آلودگی های متان ناشی از گیاهان فاضلاب ، دفن زباله ها و تأسیسات نفت و گاز خواهند بود. توانایی ردیابی و اندازه گیری گازهای گلخانه ای در مبارزه برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین بسیار مؤثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 213

به "توسعه ماهواره هایی برای شناسایی بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ماهواره هایی برای شناسایی بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید