جلوی خروج استعدادهای درخشان از کشور گرفته گردد

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، فاطمه مهاجرانی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش گفت: مجموعه سمپاد در سال 89 با باشگاه دانش پژوهان جوان ادغام و با تنزل یافتن به مرکز، متاسفانه استقلال مالی خود را نیز از دست داد.

جلوی خروج استعدادهای درخشان از کشور گرفته گردد

او ادامه داد: این موضوع حتی در تعداد مدارس استعدادهای درخشان نیز تاثیر گذاشت تا جایی که تعداد این مدارس از 360 مدرسه در سال 88 با رشد 100 درصدی به 700 مدرسه در سال 92 افزایش یافت.

مهاجرانی گفت: بر کیفیت گرایی مدارس تاکید داریم و به هیچ عنوان مسابقه ای برای مدال آوردن نداریم، البته در این راه باید به دنبال تقویت کارهای گروهی در مدارس باشیم.

او اضافه نمود: با احیای سازمان و چارت جدید امیدواریم مسایل و مسائل موجود نیز حل گردد.

او در ادامه به طرح شهاب به عنوان طرح مکمل استعدادهای درخشان و نه جایگزین آن اشاره نمود و اضافه نمود: این طرح در هشت محور به کشف و شناسایی استعدادهای برتر می پردازد.

مهاجرانی به نقایص و ایرادهای آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد، اشاره نمود و اضافه نمود: در این آزمون اگرچه ایرادهای واضحی وجود داشت اما در اینکه وجود این مراکز و مدارس الزامی است شکی نیست و تنها باید بخشی از آن اصلاح گردد.

او اضافه نمود: برتری علمی ما در دنیا نباید مورد غفلت قرار گیرد، تاکنون 700 مدال دنیای طلا، نقره و برنز توسط دانش آموزان ایرانی کسب شده و این امتیاز کمی برای کشور نیست.

مهاجرانی اضافه نمود: نظام نخبگانی بخشی از نظام حاکمیتی است و به طور حتم باید در برطرف ایرادهای آن کوشش کرد، طرح خوارزمی نیز از دستاوردهای ارزشمند نظام آموزشی بود که در سال 89 بودجه آن راکد ماند اما طرح در جای دیگری اجرا شد.

مهاجرانی در خاتمه ادامه داد: در مرحله اول این مسابقات حدود 90 هزار دانش آموز مدارس کشور شرکت نموده و در مرحله دوم 9 هزار و در مرحله بعد نیز از هر رشته 40 نفر انتخاب و به دوره تابستانی می روند که مدال های کشوری هم در همین دوره های تابستانی به دست می آیند.

در ادامه این نشست از محمد ابراهیم کاتبی و آبتین قاسم پور، 2 دانش آموز قزوینی که به ترتیب موفق به کسب مدال طلای زیست شناسی و سلول های بنیادی در المپیاد کشوری شده بودند با حضور خانواده آن ها تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 11

به "جلوی خروج استعدادهای درخشان از کشور گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوی خروج استعدادهای درخشان از کشور گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید