خبرنگاران دانش آموزان کردستانی در یازدهمین المپیاد فناوری نانو اول شدند

به گزارش بازیکده، سنندج - خبرنگاران - مدیر پژوهش سرای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج گفت: استان کردستان با 13 دانش آموز برگزیده، مقام اول کشور در یازدهمین المپیاد فناوری نانو را از آن خود کرد.

خبرنگاران دانش آموزان کردستانی در یازدهمین المپیاد فناوری نانو اول شدند

فرانک زمانی راد روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بخش دانش آموزی المپیاد علوم و فناوری نانو هر سال برای دانش آموزان پایه های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار و شرکت نمایندگان در سه مرحله رقابت می نمایند.

وی اضافه نمود: مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش آموزی نانو، شهریور امسال در قالب یک آزمون مجازی با سوالات تستی در سامانه آزمون باشگاه نانو برگزار گردید.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج اضافه نمود: در مرحله دوم این المپیاد که مهر امسال در 19 شهر و 17 استان، در قالب آزمون تستی - تشریحی، برگزار گردید، 418 دانش آموز منتخب با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور با هم به رقابت پرداختند که در نهایت 30 نفر برای حضور در مرحله نهایی برگزیده شدند.

وی گفت: استان کردستان با 13 دانش آموز برگزیده، مقام اول کشور را در این مرحله از المپیاد کسب کرد و استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، هر کدام با سه برگزیده به صورت مشترک در صندلی بعدی قرار گرفتند.

زمانی راد تاکید نمود: در این میان آموزش وپرورش ناحیه دو سنندج و پژوهش سرای دانش آموزی با هفت دانش آموز برگزیده در مرحله دوم یازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو مقام اول کشور و استان کردستان را به خود اختصاص داد.

وی اضافه نمود: برگزیدگان این مرحله به صورت حضوری برای کسب مدال های طلا، نقره و برنز به رقابت می پردازند ضمن اینکه صاحبان مقام های اول تا سوم این المپیاد از امتیاز عضویت در بنیاد ملی نخبگان و مزایای آن بهره مند می شوند.

استان کردستان 300 هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و 900 واحد آموزشی تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1233

به "خبرنگاران دانش آموزان کردستانی در یازدهمین المپیاد فناوری نانو اول شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان کردستانی در یازدهمین المپیاد فناوری نانو اول شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید