وزیر علوم: دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های قم دارند

به گزارش بازیکده، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: به علت جایگاه علمی ویژه قم و تمایل و رغبت قابل توجه دانشجویان ایرانی و غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه های این استان باید زیرساخت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی آن به نحو شایسته ای تامین گردد.

وزیر علوم: دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های قم دارند

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در ملاقات با مسئولان دانشگاه های قم در دانشگاه صنعتی این استان، اضافه کرد: قم مرکز مذهبی ایران است و از طرفی در محور مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته که این مساله ضرورت تجهیز و بروزرسانی زیرساخت های آموزشی و علمی را دو چندان نموده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های دانشگاه صنعتی قم، توضیح داد: این دانشگاه به علت نزدیکی به شهرک های صنعتی می تواند نقش موثری در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و افزایش ظرفیت اشتغال داشته باشد.

زلفی گل گفت: به وعده هایی که در ابتدای تاسیس دانشگاه صنعتی قم داده شده عمل نشده است و اگر قرار بود این دانشگاه امروز تاسیس گردد وزارت علوم اجازه نمی داد در یک زمین اختلافی دایر گردد.

وی با انتقاد از نبود خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه صنعتی قم، گفت: خارج از مجموعه بودن خوابگاه دانشجویی این دانشگاه غیرقابل قبول است و باید این شرایط به صورت مطلوبی مدیریت و مسائل کنونی رفع گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در سطح هیات دولت کوشش خواهیم کرد تا مسائل کنونی این دانشگاه از نظر زمین و صدور اسناد مالکیت به نحو شایسته ای رفع گردد.

وی مطرح نمود: دانشگاه صنعتی قم در حدود 15 سال فعالیت فرایند روبه رشدی را طی نموده و از جهات مختلف کمی و کیفی پیشرفته است.

وی در خاتمه اظهار داشت: وزارت علوم از توسعه کمی و کیفی دانشگاه هایی که شرایط لازم را داشته باشند، حمایت می نماید.

زلفی گل درسفر به قم علاوه بر دانشگاه صنعتی این استان، از دانشگاه حضرت معصومه (س) بازدید و با مسوولان مراکز علمی وآموزشی ملاقات و مصاحبه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2031

به "وزیر علوم: دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های قم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم: دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های قم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید