خبرنگاران شمار قربانیان کرونا در هرمزگان از مرز یک هزار نفر گذشت

به گزارش بازیکده، بندرعباس- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت دو نفر از متبلایان به کرونا در استان در مدت 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان این ویروس مرگبار در هرمزگان به یک هزار و یک نفر رسید.

خبرنگاران شمار قربانیان کرونا در هرمزگان از مرز یک هزار نفر گذشت

دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: فوتی های شبانه روز گذشته دو مرد با میانگین سنی 36 تا 51 سال از شهرستان بندرعباس بودند.

وی شمار مبتلایان بستری در بیمارستان های هرمزگان را 155 نفر بیان کرد و اضافه نمود: از این شمار 39 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با بیان اینکه در شرایط بسیار نگران نماینده ای از نظر اوج گیری دوباره کرونا در هرمزگان روبرو هستیم، گفت: هم اکنون هفت شهرستان شامل بندرعباس، بندرلنگه، بستک و جزایر قشم، کیش، هرمز و هنگام در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

این مقام مسوول ابراز داشت: براساس آمارها شمار مبتلایان سرپایی و بستری کرونا در هرمزگان در مقایسه با هفته های گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته که مهمترین علت آن رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با هشدار به کسانی که قصد سفر به این استان را دارند، بیان داشت: برپایی هر گونه چادر در نوار ساحلی و حاشیه شهرها ممنوع است و کسانی که قصد سفر به یکی از جزایر استان را دارند، باید حتما در هر بندر نسبت به ارائه تست کووید 19 با نتیجه منفی مکتوب اقدام نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: در صورت عدم ارائه نتیجه تست تشخیص کووید 19 توسط مسافران، جهت انجام تست و اطمینان از سلامت آنان باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و با پرداخت هزینه بیش از دو میلیون ریال نسبت به انجام تست های کرونا اقدام نمایند.

نوروزیان اضافه نمود: در صورت مثبت شدن تست، بیمار و همراهانش باید به استان خود برگشته و یا فرد بیمار در قرنطینه اجباری با پرداخت هزینه شخصی به ازای هر نفر روزانه 200 هزار تومان اقدام کند.

وی اظهار داشت: برطبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، هیچ دستگاه اجرایی، سازمان و نهادی در هرمزگان بدون دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی حق برگزاری مراسم را ندارد و درصورت بی توجهی دستگاه ها، به آن ها اخطار داده می گردد و مسئول آن دستگاه باید در این خصوص جوابگو باشد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 100 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت، نهمین کشور جهانست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک،انگلیس، ایتالیا، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران شمار قربانیان کرونا در هرمزگان از مرز یک هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار قربانیان کرونا در هرمزگان از مرز یک هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید