کرونا در اروپا، از کاهش رشد مالی در انگلیس تا دعوت از آلمانی ها برای روی آوردن به کار در خانه

به گزارش بازیکده، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا از کاهش چشمگیر رشد مالی در انگلیس به دلیل قرنطینه سراسری برای مهار کرونا و درخواست رئیس جمهور آلمان از شهروندان برای کار کردن از خانه به دلیل شرایط حاد کرونایی خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از کاهش رشد مالی در انگلیس تا دعوت از آلمانی ها برای روی آوردن به کار در خانه

با ما سفر کنید و با تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همراه با شیوع ویروس انگلیسی شرایط بسیار سخت و دشواری را برای اتحادیه اروپا ایجاد نموده است.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در آلمان از مرز 2 میلیون نفر

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که آمار مبتلایان به کرونا در آلمان از مرز 2 میلیون نفر عبور کرد.

1133 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح آدینه اظهار داشت که در عرض 24 ساعت 22368 نفر به کرونا مبتلا شده و 1133 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در آلمان و نگرانی بالا درباره شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی بحث ها درباره تمدید و تشدید محدودیت ها در این کشور بالا گرفته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می خواهد هفته آینده و نه بنابر آنچه قبلا مقرر شده بود در 25 ژانویه با نخست وزیران ایالات آلمان درباره چگونگی تداوم اقدامات برای مهار کرونا مشاوره کند.

نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان هم از احتمال مشاوره مرکل با مقامات ایالتی آلمان در هفته آینده خبر داده است.

رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان هم با توجه به شرایط حاد کرونایی در کشور یک نشست ویژه مجلسی برای هفته آینده را پیشنهاد داده است. وی تاکید نمود: تا زمانی که آمار مبتلایان پایین نیامده اقدامات قرنطینه ای پایان نخواهد یافت و تداوم این محدودیت ها ضرورت دارد.

مرکل همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط برای کاهش محدودیت ها مساعد نیست گفت: در هفته آینده باید تحولات این بحران بخصوص در سطح اروپایی با همه سران کشورهای این اتحادیه مورد بحث قرار گیرد.

مرکل: تشدید محدودیتها تنها راه حل برای مقابله با ویروس انگلیسی است

صدر اعظم آلمان همچنین با ابراز نگرانی درباره ویروس جهش یافته کرونا تاکید نمود که ما باید با کاهش ارتباطات این ویروس را تحت کنترل درآوریم. وی تنها تشدید اقدامات را برای توقف رشد سریع این ویروس موثر دانست. وی تاکید نمود: نوع جهش یافته انگلیسی کرونا نگرانی زیادی برای ما ایجاد نموده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده روزهای دوشنبه و یا سه شنبه هفته آینده برای نشست بعدی مقامات دولتی و ایالتی آلمان مد نظر قرار گرفته است.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی هم براین عقیده است که در مبارزه با این این بحران دو ماه آینده دوران حساسی است. وی گفته است: ما باید خیلی محتاط باشیم.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان از آغاز شیوع این بیماری از مرز 2 میلیون نفر عبور کرد.

به اعتقاد پزشکان مراقبت های ویژه در آلمان کاهش محدودیت ها تنها در صورت کاهش آمار بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه به زیر هزار نفر امکان پذیر است. رئیس انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi) گفته است که بیمارستان ها به مرزهای ظرفیت پذیرش خود رسیده اند. در حال حاضر حدود 5200 بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه در آلمان بستری هستند.

هشدار درباره افزایش بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان

رئیس اتاق پرستاری فدرال آلمان هم درباره افزایش بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هشدار داده است.

وی در این باره گفته است: ما از نظر کارکنان متخصص پرستاری به حد بحرانی رسیده ایم و باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا به این ترتیب آمار بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه افزایش نیابد. در غیر این صورت کارکنان آموزش دیده کافی برای مراقبت از این بیماران وجود نخواهد داشت.

مرگ مشکوک 10 نفر در آلمان بعد از تزریق واکسن فایزر

انستیتو پاول اهرلیش در آلمان که مسئول تایید ایمنی واکسن ها در این کشور است در حال حاضر مشغول آنالیز علل 10 مورد مرگ بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر-بیونتک است. در بین افراد فوت شده بعد از تزریق این واکسن یک زن 90 ساله هم وجود داشته است.

بر اساس اطلاعات این موسسه مهم آلمانی ارتباط بین مرگ این افراد و تزریق واکسن کرونا بعید به نظر می رسد. گفته می گردد بعضی افرادی که ظرف 4 روز بعد از تزریق واکسن کرونا مرده اند از بیماری های جدی زمینه ای رنج می بردند.

مسئول بخش ایمنی داروها و دستگاه های پزشکی در آلمان در این باره گفته است: بر اساس داده هایی که ما در اختیار داریم این فرضیه وجود دارد که این بیماران به دلیل بیماری های زمینه ای خود و به صورت تصادفی بعد از تزریق واکسن کرونا فوت نموده اند.

یکی از موارد مرگ بعد از تزریق واکسن کرونا در آلمان مربوط به یک زن 90 ساله بود که در یکی از خانه های سالمندان در این کشور زندگی می کرد و حدود یک ساعت بعد از تزریق واکسن با وجود اقدامات فوری برای احیا از دنیا رفت. این خبر را یکی از مقام های محلی اظهار داشت.

این مقام محلی در آلمان اظهار داشت که با وجود مرگ مشکوک این زن بعد از تزریق واکسن کرونا اما وی به کیفیت مواد و تیم سیاری که این زن را واکسینه نموده است شکی ندارد و اقدامات واکسیناسیون بر اساس برنامه پیش خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی تا به حال بیش از 800 هزار نفر در آلمان واکسن کرونا را دریافت نموده اند. تا روز یکشنبه گذشته 325 مورد مشکوک با 913 عوارض جانبی توسط انستیتو پاول اهرلیش کشف شده که 51 مورد آن عوارض جدی تزریق واکسن را نشان داده است. در حال حاضر شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده سردرد، درد در محل تزریق، خستگی وبدن درد بوده است.

قرار است در روزهای آینده نهادهای بهداشتی آلمان به صورت هفتگی موارد تزریق ها با عوارض جانبی احتمالی آن را گزارش دهند.

بازمانده آنفلوانزای اسپانیایی در 101 سالگی واکسن کرونا زد

امیلی لاوسون شهروند اسکاتلندی که سال 1919 دربحبوحه شیوع آنفلوانزای اسپانیایی به دنیا آمده در اداره بهداشت گلاسکو واکسن کرونا زد. اولویت واکسیناسیون در بریتانیا برای 15 میلیون شهروند سالخورده یا در معرض خطر مشخص شده است

آنفلوانزای اسپانیایی از بهار 1918 تا تابستان 1919 نزدیک نیم میلیارد نفر جمعیت دنیا را مبتلا کرد و 50 میلیون قربانی به جا گذاشت. امیلی لاوسون که در سال 1919 نوزادی بیش نبود، در اوج پاندمی، در حالی به دنیا آمد که مادر بیمارش در بستر مرگ بود و رمقی برای نگاهداری از او نداشت.

سرویس خدمات درمانی گلاسکو روز پنجشنبه 14 ژانویه تصویر واکسینه شدن امیلی لاوسون را منتشر کرد. این زن 101 ساله بعد از تزریق گفت: این هم مثل همه واکسن ها بود.

تشدید محدودیت ها در فرانسه

فرانسه هم محدودیت های آمد و شد برای مهار کرونا را تشدید می نماید و نخست وزیر این کشور اظهار داشت که منع ترددهای شبانه برای مدت 15 روز به جای ساعت 20 از ساعت 18 برقرار خواهد بود.

ممنوعیت سفر از آمریکای جنوبی و پرتغال به انگلیس

به دلیل کشف یک ویروس جهش یافته کرونا در برزیل انگلیس ممنوعیت سفر برای مسافران از آمریکلی جنوبی و پرتغال را تصویب نموده است. این خبر را وزیر حمل و نقل انگلیس شب گذشته اظهار داشت.

اتریشی ها امیدی به بهبود اوضاع کرونا در سال 2021 ندارند

با وجود اینکه با آغاز واکسیناسیون جمعی امیدها برای بهبود اوضاع کرونایی افزایش پیدا نموده، اما نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که همچنان 86 درصد شهروندان اتریشی بر این باورند که بحران کرونا در امسال میلادی هم به صورت گسترده کشور را درگیر خود خواهد نمود. بر این اساس شهروندان اتریشی انتظار بهبود اوضاع مالی در سال 2021 را هم ندارند.

بر این اساس تنها حدود یک چهارم شهروندان اتریشی انتظار بهبود اوضاع مالی البته در نیمه دوم امسال میلادی را دارند.

این نظر سنجی از طرف موسسه ایماس و در نوامبر و دسامبر سال گذشته از بین بیش از هزار شهروند اتریشی واجد شرایط رای دادن انجام گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر این اساس حدود 43 درصد شهرندان اعتقاد دارند که این پاندمی در سال 2021 هم به صورت گسترده کشور را درگیر خود خواهد نمود. تنها 10 درصد شهروندان اعتقاد داشتند که این مسئله رفع می گردد و 4 درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی کردند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که تمام شدن بحران کرونا، سالم ماندن خود و خانواده و بازگشت به زندگی عادی از اولویت های آرزوهای شهروندان اتریشی در امسال میلادی است. تنها تعداد کمی از شهروندان به مسئله حفاظت از محیط زیست و آب و هوا اشاره کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که بیشتر شهروندان اتریشی انتظار بهبود سریع اوضاع مالی بعد از کرونا را ندارند. تنها 8 درصد انتظار بهبود اوضاع مالی در نیمه ابتدایی سال 2021 و 23 درصد هم انتظار بهبود اوضاع در نیمه دوم امسال میلادی را داشتند. 48 درصد هم اعتقاد داشتند که تازه در سال 2022 و یا 2023 اوضاع مالی کشور بهبود می یابد. حدود یک پنجم شهروندان هم انتظار بهبود اوضاع مالی بعد از سال 2023 را داشتند.

مهاجرت صدها هزار نفر از انگلیس به دلیل بحران مالی حاصل از کرونا

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که به دلیل مسائل مالی در بحران کرونا صدها هزار نفر انگلیس را ترک می نمایند. دانشمندان مرکز آمار مالی برتر در لندن به این ننتیجه دست یافته اند که انگلیس با یک مهاجرت بی سابقه کارگران خارجی روبرو شده است.

نویسندگان این تحقیق اعلام نموده اند که بخش بزرگی از مسئله بیکاری در دوران کرونا بیشتر متوجه کارگران خارجی شده است و این مسئله بخصوص در لندن وجود داشته است.

کاهش چشمگیر رشد مالی انگلیس

رشد اقتصاد انگلیس در سایه قرنطینه سراسری برای مهار کرونا کاهش چشمگیری داشته است. اقتصاد انگلیس در ماه نوامبر رکود را تجربه نموده و دلیل آن قرنطینه مجدد برای مهار کرونا بوده است. در نوامبر سال 2020 اقتصاد انگلیس نسبت به نوامبر سال قبل از آن 2.6 درصد کاهش داشته است. همچنین فراوری صنعتی هم در ماه نوامبر در انگلیس کاهش داشته است.

پرتغال رکورد جدیدی در آمار مبتلایان روزانه را ثبت کرد

پرتغال هم از ثبت رکورد جدیدی در آمار مبتلایان روزانه خبر داده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در عرض 24 ساعت 10698 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از ابتدای شیوع کرونا بی سابقه بوده است. 148 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

دعوت رئیس جمهور آلمان از شهروندان برای روی آوردن به کار در خانه

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم با توجه به آمار بالای مبتلایان همگان را به کار از خانه فراخوانده است. وی تاکید نمود که شمار افرادی که در اثر ابتلا به این ویروس می میرند بسیار غم انگیز و ناراحت نماینده است. وی همچنین گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی هم خطر ابتلا را افزایش می دهد و این مسئله یه شدت من را نگران نموده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3260258 نفر به کرونا مبتلا شده و 86015 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 2851670 نفر به کرونا مبتلا شده و 69313نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2336279 نفر به کرونا مبتلا شده و 80848 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2211967 نفر به کرونا مبتلا شده و 53079 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 2004011 نفر به کرونا مبتلا شده و 45492 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1357

به "کرونا در اروپا، از کاهش رشد مالی در انگلیس تا دعوت از آلمانی ها برای روی آوردن به کار در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کاهش رشد مالی در انگلیس تا دعوت از آلمانی ها برای روی آوردن به کار در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید