خرید سهام ETF به وسیله اپلیکیشن سکه

به گزارش بازیکده، متقاضیان پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری اقتصادی یکم می توانند از روز 14 اردیبهشت ماه جاری به وسیله اپلیکیشن سکه ، سایت بانک ،اینترنت بانک ،همراه بانک ،همراه پلاس بانک ملت، برای خرید سهام تا سقف 20میلیون ریال اقدام نمایند.

خرید سهام ETF به وسیله اپلیکیشن سکه

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،صندوق ETF یا Exchange-traded fund نوعی از صندوق های سرمایه گذاری است که از دارایی های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می گردد و ساختاری شبیه صندوق های سرمایه گذاری مشترک دارند، اما با این امتیاز که برخلاف صندوق های سرمایه گذاری مشترک که تنها در خاتمه روز و پس از محاسبه NAV (ارزش خالص دارایی) قابل خریدوفروش هستند، سرمایه گذاران می توانند یک یا چند واحد از ETF را در طول ساعات و روزهایی که بازار معاملات سهام باز است، معامله نمایند و از مزیت نقدشوندگی سریع تر آن بهره مند شوند.

هر خریدار با خرید واحدهای ETF، پول خود را در صندوقی سرمایه گذاری می نماید که با استفاده از یک تیم مدیریت حرفه ای سعی می نماید تا با تشکیل پرتفویی از سهام و انواع اوراق بهادار، سود کسب کند. همچنین مزیت معافیت اقتصادیاتی بالقوه سرمایه گذاری در این صندوق ها و به نوعی کم هزینه تر بودن از دیگر ویژگی های این مدل سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

بنا بر فراخوان منتشرشده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارتخانه به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران میخواهد باقی مانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را مطابق قانون بودجه سال جاری واگذار کند که این امر به وسیله پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری اقتصادی یکم انجام خواهد شد و فرصت بی نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه گذاری در سهام شرکت های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار، قصد ایجاد آن را دارد.

ویژگی شاخص این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان از تخفیف 20درصدی است؛ سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) مشخص شده است و پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است؛ یعنی محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

آغاز این پذیره نویسی از تاریخ 14 اردیبهشت ماه و خاتمه آن 31 اردیبهشت همین ماه خواهد بود که برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) به وسیله کارگزاری های بورس و سامانه های آن لاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، به وسیله درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب قابل انجام است.

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان عزیز می توانند جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک ها و کارگزاری ها جدا پرهیز نمایند و پذیره نویسی را به وسیله مراجعه غیرحضوری به کارگزاری ها و سامانه های آن لاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک ها انجام دهند که ساده ترین آن ها استفاده از اپلیکیشن سکه ،سایت بانک ،اینترنت بانک ،همراه بانک ،همراه پلاس بانک ملت است.

بر این اساس و نظر به استقبال مردم از سرمایه گذاری در بازار سهام، تمامی افراد بدون محدودیت سنی و حتی بدون داشتن کد بورسی، تنها با داشتن اطلاعات شناسنامه ای و شماره شبا، می توانند به وسیله اپلیکیشن سکه از تاریخ 14 تا 30 اردیبهشت نسبت به خرید سهام تا سقف 20میلیون ریال اقدام نمایند.

همان طور که گفته شد، داشتن کد بورسی برای پذیره نویسی الزامی نیست، اما متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از 2 ماه به بعد از تخصیص امکان پذیر است، می توانند به تدریج طی ماه های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی مطابق رویه های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام نمایند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 943

به "خرید سهام ETF به وسیله اپلیکیشن سکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سهام ETF به وسیله اپلیکیشن سکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید