دانشجویان روزانه نسبت به شهریه پرداز ها به جامعه بدهکارترند

به گزارش بازیکده، معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان روزانه به نحوی بدهکارتر از دانشجویان شهریه پرداز هستند، زیرا هزینه تحصیلشان از بیت المال تامین می گردد.

دانشجویان روزانه نسبت به شهریه پرداز ها به جامعه بدهکارترند

محمد حسین کریمیان معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان خارجی با ارائه مدارک خود به وزارت علوم، پس از آنالیز های اجرا شده و با داشتن حداقل شرایط به دانشگاه های سراسری معرفی خواهند شد. دانشگاه نیز طی پروسه ای با آنالیز مدارک و انجام مصاحبه از بین متقاضیان دانشجویان خود را انتخاب می نماید.

کریمیان با بیان اینکه دانشجویان خارجی به سه نحو در دانشگاه تحصیل می نمایند؛ توضیح داد: بعضی از این دانشجویان بورسیه دانشگاه های خود هستند بعضی نیز به صورت شخصی هزینه تحصیل خود را پرداخت می نمایند گروه محدود دیگری وجود دارد که از سوی وزارت علوم بورسیه می شوند.

وی درباره نارضایتی دانشجویان روزانه از حضور دانشجویان شهریه پرداز خارجی در دانشگاه های سراسری گفت: دانشجویان روزانه از حضوردانشجویان خارجی که به صرف پرداخت شهریه و بدون آزمون بر روی جایگاه های دانشگاه های روزانه قرارمی گیرند، ناراضی هستند شاید این دانشجویان از نظر کیفیت علمی در رتبه ای پایین تر از دانشجویان روزانه قرار گیرند، اما نمی توان مسئله پرداخت شهریه را به میان آورد، زیرا دانشجویان روزانه ای که به وسیله آزمون وارد دانشگاه شده اند نیز برای حضور در این دانشگاه هزینه پرداخت می نمایند به این صورت که هزینه آن ها از بیت المال کسر می گردد؛ بنابراین این دانشجویان به نحوی بدهکارتر از دانشجویان شهریه پرداز هستند، زیرا هزینه تحصیلشان از بیت المال تامین می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 434

به "دانشجویان روزانه نسبت به شهریه پرداز ها به جامعه بدهکارترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان روزانه نسبت به شهریه پرداز ها به جامعه بدهکارترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید