در شرایط بی ثبات مالی، زمان مناسب طرح بانکداری اسلامی نیست

به گزارش بازیکده، طرح بانکداری اسلامی که کلیات آن 26 آذر ماه امسال به تصویب نمایندگان مجلس رسید، در تازه ترین نشست ماهانه کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران توسط اعضای این کمیسیون آنالیز شد.

در شرایط بی ثبات مالی، زمان مناسب طرح بانکداری اسلامی نیست

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه کاتالوگ در فتوشاپ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ابتدا، علی شمس اردکانی رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران به بیان شرحاتی در مورد نقش سیستم بانکداری در توسعه صنعتی پرداخت و با اشاره به طرح اخیر مجلس در رابطه با بانکداری اسلامی، تاکید نمود: این سؤال مطرح می گردد که تا چه میزان آسیب شناسی قانون فعلی انجام شده است و آیا شرایط حال حاضر کشور که شرایطی شکننده و بی ثبات است زمان مناسبی برای بررس قانون پولی و بانکی کشور است؟

او در همین رابطه اطلاع داد: به منظور جلوگیری از این شتاب زدگی و به تعویق افتادن تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی نامه ای با امضای ریاست اتاق ایران برای رئیس مجلس ارسال شده تا از تعجیل در این امر پرداخته و در فضای آرامتری به آنالیز این برنامه پرداخته گردد.

شمس اردکانی توضیح داد: این طرح با فرایند فراوری در کشور مغایرت دارد و اولولیت با اصلاح لایحه نظام بانکی است که هنوز به تصویب نرسیده است.

پس از آن، معایب طرح بانکداری اسلامی در سیستم فعلی اقتصاد از سوی مهمانان حاضر در نشست شرح داده شد.

در همین زمینه، اعضای کمیسیون اقتصاد کلان ضمن تاکید مجدد بر آنالیز دقیق این طرح و دعوت از صاحب نظران از سوی مجلس، تاکید داشتند: استفاده از روش های نوین بانکی الزامی است و باید مبنی بر اصول باشد.

همچنین در این نشست بر ضرورت دعوت از جوانان در مورد ارائه برنامه مرتبط با سیستم بانکداری تاکید و به این نکته اشاره شد که گردش پولی و گردش نقدینگی باید به موازات یکدیگر آنالیز شوند.

از طرفی اعضای کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران خواهان شفافیت در محاسبه نرخ گردش پول در اقتصاد کلان شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 731

به "در شرایط بی ثبات مالی، زمان مناسب طرح بانکداری اسلامی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط بی ثبات مالی، زمان مناسب طرح بانکداری اسلامی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید